6 ابزار فوق سری روانشناسی که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند (و استفاده میکنند) | قسمت دوم

11

اگر بتوانیم نحوه کارکرد مغزمان را درک کنیم (علم روانشناسی) پس حتما میتوانیم از آن به نفع خودمان استفاده کنیم…

تحقیقات و پژوهش های فراوانی در مورد اینکه انسان چطور زندگی میکند، چرا بعضی از فعالیت های روزانه اش را انتخاب میکند، چرا میخوابد و … انجام شده است. اگر میخواهید تغییرات اساسی در زندگی (یا هر سیستمی) ایجاد کنید ابتدا نیاز دارید نحوه کارکرد آنرا درک کنید. دلیل انجام بعضی از فعالیت ها و وانکش های ما چیست؟ این کلید حل مسئله است.

البته، البته و البته… درک ساز و کار فقط 50% ماجراست.
زمانی که روش های متنوع ای را که مغز انسان سعی در استفاده از آنها میکند تا ذهنیت هایی را ایجاد کند، تصمیمی را سبک سنگین کند و ناخودآگاه داده ها را پردازش کند، شما شانس بزرگی خواهید داشت تا از این امتیاز (درک کارکرد) استفاده کنید و آنرا به سمت دست یابی به خواسته هایتان تغییر مسیر دهید.

برای مثال فرض کنید شما از عوامل پشت صحنه یک فیلم باشید، به راحتی میتوانید بازیگران، دکوراسیون و حتی داستان فیلم را تغییر دهید تا اینکه فقط یک تماشاگر باشید که تنها ابزاری که در دست دارد ،امید است.

شما در این مقاله 6 ابزار قدرتمند (و فوق سری) روانشناسی را خواهید خواند؛
ابزاری که شرکت های بزرگ به راحتی با استخدام چند روانشناس زبده سعی میکنند با ایجاد تغییراتی در آگهی هایشان و یا نحوه ارائه محصولاتشان در تصمیم گیری مشتریان در جهت خرید محصولاتشان، انتخاب برند شان و از همه مهم تر اعتماد به برندشان از این علم استفاده میکنند.

کارآفرینان بزرگ نیز یکی از دلایل اشتیاق فراوانشان به خواندن کتاب های روانشناسی یادگیری و استفاده از این ابزارهای روانشناسی برای بالا بردن کارایی، استفاده مفید از زمان و اتخاذ بهترین تصمیم ها در زندگیشان است.

شما نیز در این مقاله با آشنا شدن با این 6 ابزار روانشناسی تغییراتی شگرف در زندگیتان پدید خواهید آورد. طوری که نگرش تان نسبت به جهان تغییر خواهد کرد و بسیاری از علائم و نشانه هایی که شرکت ها و برند های بزرگ تجاری و شخصی دنیا از آن استفاده میکنند را نیز کشف خواهید کرد.

هشدار ! اگر مایل نیستید زندگی بهتر و مرفه تری داشته باشید به خواندن این مطلب ادامه ندهید. 

اریک اریکسون
اریک اریکسون

 

قسمت اول را از اینجا بخوانید.

ابزار شماره 3 : پدیده ی تضادِ انتخاب
به میزان افزایش گزینه هایمان، تمایل کمتری به انتخاب خواهیم داشت.

اگر فروشنده هستید، شاید با تضادِ انتخاب زیاد روبرو شده باشید، زمانی که مشتری وارد مغازه میشود و شما انواع اقسام اجناستان را پیشنهاد میدهید و در آخر میشنوید “خب… یه دور بزنم برمیگردم.” زمانی که این جمله را از مشتری میشونید، ترجمه آن میشود : آنقدر گزینه در اختیار من گذاشتید که نمیدانم کدام را انتخاب کنم… پس تصمیم میگیرم فعلا هیچکدام را انتخاب نکنم.

حتی زمانی که انتخاب ما بهترین گزینه موجود باشد، با افزایش گزینه ها ما کمتر از گزینه انتخابی مان خشنود خواهیم شد.
بدون شک شما هم همچین تجربه ای داشتید، برای مثال به بستنی فروشی رفته اید و 20 مدل بستنی موجود بوده سرانجام یکی را انتخاب میکنید اما حین خوردن همیشه احساس میکنید شاید اگر انتخابی دیگر میکردید بهتر بود… اینطور نیست؟


مشاهده این محتوای اختصاصی فقط برای کاربران ویژه امکانپذیر است
  • ثبت نام اکانت جدید

    مدت اشتراک عضویت ویژه تان را انتخاب کنید :

    • یک ماهه
    • 20,000 تومان
    • 35 روز
    • 5 روز هدیه
    • سه ماهه
    • 49,000 تومان
    • 100 روز
    • 10 روز هدیه
    • شش ماهه
    • 89,000 تومان
    • 200 روز
    • 20 روز هدیه
    • یـک سالـه
    • 160,000 تومان
    • 390 روز
    • 25 روز هدیه

  • عضویت ویژه برای کاربران حرفه ای است :

    اعضای ویژه سوخت جت با تهیه حق اشتراک ماهیانه\سالیانه در کنار محتوایی که کاربران عادی رایگان دریافت میکنند، محتوایی بیشتر و اختصاصی تر دریافت میکنند مثلِ :
    • دانلود رایگان محصولات فروشگاه
      هر ماه حداقل یک پادکست به صورت رایگان برای اعضای ویژه قرار میگیرد – لینک
    • کلیپ خلاصه کتاب های پرفروش روز دنیا – لینک
      کتاب های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز به زبان فارسی خلاصه شده و انیمیشین
    • سوخت جت هفتگی
       هر هفته تقریبا یک ویدیو یا فایل اختصاصی و سوپرایز – لینک
    • مقالات اختصاصی
      هر هفته سه مقاله ویژه در کنار 1000 مقاله آرشیو ـ لینک
    • فایل های ضمیمه دوره های صوتی
      (تمرین، کتاب و …) هر جلسه از سری دوره های #صفرتاصدویک – لینک
    • آرشیو پادکست های اختصاصی
      (بیش از 20 فایل صوتی اختصاصی) – لینک
    • تخفیفات ویژه فروشگاه
      برای خرید محصولات فروشگاه سوخت جت با قیمت استثنایی – لینک

  • در همین زمینه، میتونید بخوانید :

    مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

    11 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

    1. Mohammad123 می گوید

      سلام
      مقاله خوبی بود ارزش دوباره خوندن داشت چون تکراری بود

    2. hosein032 می گوید

      سلام
      لینک قسمت سوم مشکل داره
      لطفا بررسی کنید

    3. reza bagheri می گوید

      سلام . لینک قسمت سوم همچنان مشکل داره و باز نمیشه . لطفا پیگیری کنید . تشکر به خاطرسایت بسیار خویتون

      1. مدیریت وبسایت کارآفرینان جوان می گوید

        سلام، آیا با پیغام خطایی مواجه میشوید؟

    4. ammaddah می گوید

      سلام
      لينك موجود به قسمت سوم كار نمي‌كنه. مقاله بي نظيري بود، بي صبرانه منتظر درست شدن لينك قسمت سوم هستم

    5. karim..sedigh می گوید

      با سلام و تشکر از سایت پربار و خوبتون…
      سایتتون تقریبا بی نقصه،ولی یک عیبی که خیلی وقته میبینم غلط های املایی و نگارشی هستش..
      خیلی ازار دهنده هستن.

    6. Mohammad123 می گوید

      مرسی عالی بود
      اینجور مقاله ها دید ما رو باز میکنه

    7. hamid bazargan می گوید

      سلام
      ممنون از مطالب خوبتون
      نزديك به 2هفته هست كه قسمت سوم را ارايه نداديد
      ما منتظر هستيم
      مرسي از سايت خوب و كاربرديتون
      موفق و مويد باشيد

    8. hamid.terry می گوید

      خیلی جالب بود. من اثر تماشاگر رو چندین بار حس کردم.تشکر میکنم از سایته خوبتون. امیدوارم همینجوری با قدرت برید جلو.

    9. galo69 می گوید

      ممنون خیلی عالی بود ولی دو نکته ی قبلی بیشتر جذبم کرد

    دیدگاه تان را ارسال کنید

    دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

    ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

    **‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**