6 ابزار فوق سری روانشناسی که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند (و استفاده میکنند) | قسمت دوم

11

اگر بتوانیم نحوه کارکرد مغزمان را درک کنیم (علم روانشناسی) پس حتما میتوانیم از آن به نفع خودمان استفاده کنیم…

تحقیقات و پژوهش های فراوانی در مورد اینکه انسان چطور زندگی میکند، چرا بعضی از فعالیت های روزانه اش را انتخاب میکند، چرا میخوابد و … انجام شده است. اگر میخواهید تغییرات اساسی در زندگی (یا هر سیستمی) ایجاد کنید ابتدا نیاز دارید نحوه کارکرد آنرا درک کنید. دلیل انجام بعضی از فعالیت ها و وانکش های ما چیست؟ این کلید حل مسئله است.

البته، البته و البته… درک ساز و کار فقط 50% ماجراست.
زمانی که روش های متنوع ای را که مغز انسان سعی در استفاده از آنها میکند تا ذهنیت هایی را ایجاد کند، تصمیمی را سبک سنگین کند و ناخودآگاه داده ها را پردازش کند، شما شانس بزرگی خواهید داشت تا از این امتیاز (درک کارکرد) استفاده کنید و آنرا به سمت دست یابی به خواسته هایتان تغییر مسیر دهید.

برای مثال فرض کنید شما از عوامل پشت صحنه یک فیلم باشید، به راحتی میتوانید بازیگران، دکوراسیون و حتی داستان فیلم را تغییر دهید تا اینکه فقط یک تماشاگر باشید که تنها ابزاری که در دست دارد ،امید است.

شما در این مقاله 6 ابزار قدرتمند (و فوق سری) روانشناسی را خواهید خواند؛
ابزاری که شرکت های بزرگ به راحتی با استخدام چند روانشناس زبده سعی میکنند با ایجاد تغییراتی در آگهی هایشان و یا نحوه ارائه محصولاتشان در تصمیم گیری مشتریان در جهت خرید محصولاتشان، انتخاب برند شان و از همه مهم تر اعتماد به برندشان از این علم استفاده میکنند.

کارآفرینان بزرگ نیز یکی از دلایل اشتیاق فراوانشان به خواندن کتاب های روانشناسی یادگیری و استفاده از این ابزارهای روانشناسی برای بالا بردن کارایی، استفاده مفید از زمان و اتخاذ بهترین تصمیم ها در زندگیشان است.

شما نیز در این مقاله با آشنا شدن با این 6 ابزار روانشناسی تغییراتی شگرف در زندگیتان پدید خواهید آورد. طوری که نگرش تان نسبت به جهان تغییر خواهد کرد و بسیاری از علائم و نشانه هایی که شرکت ها و برند های بزرگ تجاری و شخصی دنیا از آن استفاده میکنند را نیز کشف خواهید کرد.

هشدار ! اگر مایل نیستید زندگی بهتر و مرفه تری داشته باشید به خواندن این مطلب ادامه ندهید. 

اریک اریکسون
اریک اریکسون

 

قسمت اول را از اینجا بخوانید.

ابزار شماره 3 : پدیده ی تضادِ انتخاب
به میزان افزایش گزینه هایمان، تمایل کمتری به انتخاب خواهیم داشت.

اگر فروشنده هستید، شاید با تضادِ انتخاب زیاد روبرو شده باشید، زمانی که مشتری وارد مغازه میشود و شما انواع اقسام اجناستان را پیشنهاد میدهید و در آخر میشنوید “خب… یه دور بزنم برمیگردم.” زمانی که این جمله را از مشتری میشونید، ترجمه آن میشود : آنقدر گزینه در اختیار من گذاشتید که نمیدانم کدام را انتخاب کنم… پس تصمیم میگیرم فعلا هیچکدام را انتخاب نکنم.

حتی زمانی که انتخاب ما بهترین گزینه موجود باشد، با افزایش گزینه ها ما کمتر از گزینه انتخابی مان خشنود خواهیم شد.
بدون شک شما هم همچین تجربه ای داشتید، برای مثال به بستنی فروشی رفته اید و 20 مدل بستنی موجود بوده سرانجام یکی را انتخاب میکنید اما حین خوردن همیشه احساس میکنید شاید اگر انتخابی دیگر میکردید بهتر بود… اینطور نیست؟


مشاهده کامل این محتوا فقط برای اعضای ویژه پروژه سوخت جت امکانپذیر است

اعضای ویژه چه مزایای فوق العاده ای دریافت میکنند؟
اشتراک ویژه تان را در 5 ثانیه تهیه یا تمدید کنید

در همین زمینه، میتونید بخوانید :

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

11 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

  1. Mohammad123 می گوید

    سلام
    مقاله خوبی بود ارزش دوباره خوندن داشت چون تکراری بود

  2. hosein032 می گوید

    سلام
    لینک قسمت سوم مشکل داره
    لطفا بررسی کنید

  3. reza bagheri می گوید

    سلام . لینک قسمت سوم همچنان مشکل داره و باز نمیشه . لطفا پیگیری کنید . تشکر به خاطرسایت بسیار خویتون

    1. مدیریت وبسایت کارآفرینان جوان می گوید

      سلام، آیا با پیغام خطایی مواجه میشوید؟

  4. ammaddah می گوید

    سلام
    لينك موجود به قسمت سوم كار نمي‌كنه. مقاله بي نظيري بود، بي صبرانه منتظر درست شدن لينك قسمت سوم هستم

  5. karim..sedigh می گوید

    با سلام و تشکر از سایت پربار و خوبتون…
    سایتتون تقریبا بی نقصه،ولی یک عیبی که خیلی وقته میبینم غلط های املایی و نگارشی هستش..
    خیلی ازار دهنده هستن.

  6. Mohammad123 می گوید

    مرسی عالی بود
    اینجور مقاله ها دید ما رو باز میکنه

  7. hamid bazargan می گوید

    سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    نزديك به 2هفته هست كه قسمت سوم را ارايه نداديد
    ما منتظر هستيم
    مرسي از سايت خوب و كاربرديتون
    موفق و مويد باشيد

  8. hamid.terry می گوید

    خیلی جالب بود. من اثر تماشاگر رو چندین بار حس کردم.تشکر میکنم از سایته خوبتون. امیدوارم همینجوری با قدرت برید جلو.

  9. galo69 می گوید

    ممنون خیلی عالی بود ولی دو نکته ی قبلی بیشتر جذبم کرد

دیدگاه تان را ارسال کنید