برای بهترین نتیجه چه کارهایی رو چه زمان از روز انجام بدیم؟

1

 

روزهای مسخره و افتضاح… هممون تجربه اش رو داشتیم !
یک روز کارهای هر روزتان را انجام میدید و آخر روز احساس میکنید کلی کار انجام دادید و یک روز دیگه کل کارهای همیشگی رو انجام دادید اما انگار هیچ کاری نکردید… مگر هر روز به اندازه مساوی زمان در اختیار نداریم؟

تعجب میکنید، نکند واقعا کاری نکردید و احساس رضایت از روزتان را ندارید؟
اما، بهتر است سوال درست تری بپرسید؛ یعنی به جای پرسیدن اینکه چه کارهایی در طول روز انجام دادید؟ بهتر است از خودتان بپرسید چه کارهایی در چه زمانی در روز انجام دادید؟

اگر به نظرتان یک سوال، چقدر میتواند تاثیرگذار باشد، این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندید.
چون شاید نوشیدن قهوه باعث تامین کافئین بدن تان وقتی که نیاز به تامین نداشته، شده و انرژی بدن  تان زمانی که نیاز به کافئین داشته، اما دریافت نکرده افت کرده و کارایی شما در طول روز کم شده و کل بعدازظهر تان را با بی حالی سپری کردید…

برای اینکه دیگر هیچوقت این اتفاق برای شما نیافتد؛ ما بهترین کارهایی که افراد موفق، در ساعت مشخص شان باید انجام دهند تا بهره وری و کارایی بالایی داشته باشند رو برای شما در این مقاله جمع آوری کرده ایم؛ اماده اید؟

 

اشیل دومین تراژدی نویس یونانی
اشیل دومین تراژدی نویس یونانی

 

مورد اول – ورزش کنید:قبل از صبحانه
میخواهید اضافه وزن نداشته باشید؟ دوست دارید غذایی فست فودی که دیشب خوردید رو تبدیل به انرژی کنید به جای چربی؟ دوست دارید در طول روز  بدنی سرحال داشته باشید؟

پس با لباس ورزشی تان بخوابید، صبح با یک نفر از دوستانتان قرار بگذارید، در باشگاهی در نزدیکی محل زندگی تان ثبت نام کنید و هر روز صبح با دوست تان به آنجا بروید و قبل از صبحانه ورزش کنید.

چون طبق تحقیقات انجام شده، ورزش کردن در صبح زود درست قبل از صبحانه بهترین زمان برای کاهش وزن است. اگر میخواهید یک ساعت تمرین و ورزش کردنتان بیشترین کارایی را داشته باشید، صبح زود قبل از صبحانه ورزش کنید.

 

مورد دوم – قهوه بنوشید:قبل از 9:30 صبح
شما میتوانید امتحان کنید؛ صبح بلافاصله بعد از بیدا شدن یک فنجان قهوه بنوشید. و دفعه بعد، پس از رسیدن به سرکار و بعد از ساعت 9:30 صبح یک فنجان قهوه بنوشید.

به چشم خواهید دید اگر بعد از ساعت 9:30 روز قهوه بنوشید، کارایی تان در طول روز به طور ناخودآگاهیی افزایش چشمگیر خواهد داشت.دلیل این ساعت در روز این است که بدن انسان هورمون استرس به نام کورتیسول ترشح میکند که انرژی تان را دور طول روز کنترل میکند.

این هورمون بین ساعات 8 صبح تا 9 صبح به بالاترین حد ممکن ترشح اش میرسد که با نوشیدن قهوه در این ساعت، کافئین باعث تقویت ترشح آن میشود و شما در طول روز، احساس بهتر و شادابی بیشتری خواهید داشت.

 

مورد سوم – با تمرکز کار کنید:در طول ساعات بیولوژیک بدن تان
ساعت بیولوژیک بدن، اصطلاحی است که دکتر کارپنتر خلق کرد. این ساعت برای هرکسی منحصر بفرد است.

یک نفر اول صبح تمرکز بالایی دارد. یک نفر دیگر سمت ظهر و یک نفر درست قبل از خواب. نمیتوانید الگوی تمرکز یک نفر را برای خودتان قرار دهید. شما باید بدانید بهترین ساعت تمرکزتان در طول روز چه ساعتی است و کارهایی که لازم به تمرکز است را در آن ساعات انجام دهید.

برای پیدا کردن بهترین ساعت بیولوژیک بدن تان، کافیست کافئین و الکل را به مدت سه هفته از زندگی تان حذف کنید، شکر سفید به میزان خیلی کم استفاده کنید و صبح ها بدون زنگ از خواب بیدار شوید و سپس به مدت ۲۱ روز کاراترین ساعت تان را در طول روز که کارهای بیشتر با انرژی بیشتر انجام میدهید را یادداشت کنید.

پس از 21 روز متوجه خواهید شد در چه ساعاتی از روز انرژی شما بالاست و میتوانید با تمرکز کافی کار کنید و از آن پس کارهای مهم تان را در آن ساعت از روز که نیاز به تمرکز و دقت و انرژی بالا دارند، انجام دهید. واگرنه در ساعات دیگر یک کار یک ساعته شاید 3 ساعت طول بکشد… شاید هم بیشتر !

 

فردریک شرو مربی حرفه هاکی روی یخ
فردریک شرو مربی حرفه هاکی روی یخ

 

مورد چهارم – چرت بزنید:قبل از 3 ظهر و بعد از ساعت 2 ظهر
این زمان طی تحقیقات کلینیک Mayo بدست آمده و دلیل انرا نیز چنین اعلام کرده اند :

یک) بعد از غذای ظهر احساس بیحالی و خستگی میکنیم و هشیاری مان را کمی از دست میدهیدم. چون گردش خون به سمت معده حرکت میکند تا غذا را هضم کنیم.
دو) چرتی که در این ساعت میزنیم،اخلالی در خواب شبانه ایجاد نمیکند و اجازه میدهیم با سرعت هضم غذا انجام شود تا هشیاری کامل برای ادامه روز داشته باشیم.

البته، کلینیک Mayo توصیه کرده که میزان چرت زدن تان باید کمتر از 30 دقیقه و بیشتر از 10 دقیقه باشد واگرنه بعد از بیدار شدن احساس خستگی بیشتری میکنید. قبلا در این مقاله شیوه حرفه ای برای چرت زدن را شرح دادیم، حتما بخوانید.

 

 

مورد پنجم – کارهای خلاقانه انجام بدید:وقتی خسته اید
شاید فکر کنید که کارهای خلاقانه تان را باید زمانی که انرژی زیاد و تمرکز بالایی دارید انجام بدید اما تحقیقات دقیق برعکس آنرا پیشنهاد میکنند.

دلیل آن بسیار جالب است،
تحقیقاتی بر روی دانش آموزان انجام شد که در آن پس از خستگی جسمی و فکری بازی رایانه ای با خلاقیت بالا دادند تا بازی کنند. و به گروهی دیگر یک بازی رایانه ساده تر برای بازی کردن دادند.

گروهی که بازی سخت تر و نیاز به خلاقیت بیشتر را انتخاب کرده بودند، به مراتب عملکرد بهتری داشتن تا گروهی که بازی ساده تری انتخاب کرده بودند.

آنچه نتیجه گرفته شد چنین است :
«مغز انسان در زمانی که انرژی بالایی دارد، تمرکز بالایی نیز دارد و تمرکز داشتن یعنی با قدرت تمام اطلاعات غیرمرتبط و غیرضروری را از ورود به فرایند تفکر حذف کنید. در چنین حالتی، جرقه های خلاقیت معمولا کمتر زده میشود تا زمانی که راه بر روی هر فکری به ذهن باز است.» پس، هروقت نیاز به خلاقیت داشتید، وقتی خسته اید به سراغش بروید.

در زمینه زمان و ابزارها و تکنیک های مدیریت زمان، توصیه میشود مطالب زیر را مطالعه نمایید :

 

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

1 دیدگاه جالب

  1. maziyar.bahramian می گوید

    خسته نباشید…
    میشه آهنگ بی کلامی که روی کلیپ ها هست یا توی فایل های صوتی تون هست رو بزارید برای دانلود؟؟!

دیدگاه تان را ارسال کنید