تصویرذهنی یک برنده - اثر باب پراکتور (دوبله فارسی)

فقط تا یک هفته (7 خرداد) پرفروش ترین محصول فروشگاه سوخت جت با 30% تخفیف

تصمیم گیری سریع با استراتژی «الان تصمیم بگیر، بعدا فکر کن»

چرا باید به غریزه تان اعتماد کنید... مثل مدیران موفق دنیا !

3

لطفا شرایط زیر را فرض کنید :

  • مدیر شما یک هفته مانده به موعد نمایشگاه، به شما میگوید که شرکت ما در این نمایشگاه نام نویسی کرده و باید تمام کارها را در طول این یک هفته انجام دهید…
  • شما برای این هفته برنامه های زیاد کاری و شخصی دارید و ناگهان یکی از اقوام شما به شما زنگ میزند که به صورت خانوادگی به شهر شما می آیند تا مهمان شما شوند و شما نمیتوانید درخواست آنها را رد کنید…
  • کارآفرین هستید و متوجه شدید محصول جدید تان فروش خوبی ندارد و اما فرصت زیادی برای رونمایی محصول جدید ندارید و باید تمام کارهای مورد نیاز برای رونمایی، تبلیغ و فروش محصول جدید را در چند روز انجام دهید…
  • فرمانده جنگی که در صحنه نبرد، متوجه میشود نقشه ای که طرح ریزی شده بود موفق نخواهد شد و باید همان لحظه نقشه جدیدی طرح کند…

و شرایط مشابه دیگری که تصمیم گیری سریع تبدیل به نقطه قوت شما میشود !
اغلب ما در زندگی، خواسته یا ناخواسته در شرایط بحرانی قرار گرفته ایم… شرایطی که فرصت زیادی برای تصمیم گیری نداریم و هر دقیقه وقت ارزش زیادی دارد.

در چنین شرایط سختی، قابلیت تصمیم گیری سریع، میتواند خیلی کارگشا باشد و به ما کمک کند وقت کمتری بابت تصمیم گیری و زمان بیشتری برای عمل کردن به تصمیم صرف کنیم.

در تحقیقات اخیر مجله Newyork Times، محققان متوجه شده اند کارآفرین ها بزرگ، مدیران ارشد و افراد موفق دنیا که در شرایط فعلی دنیا همگام با تغیرات سرعتی، موفق عمل میکنند از ابزاری برای تصمیم گیری سریع استفاده میکنند.

اگر عصر پیشین، عصر ارتباطات بود، درحال حاضر ما در عصر داده های بزرگ یا Big Data به سر میبریم. جایی که اطلاعات خیلی خیلی … خیلی زیادی وجود دارد که میتوانیم از آنها استفاده کنیم. اطلاعاتی که برخلاف باور عموم، باعث نمیشوند بهتر تصمیم بگیریم !

کمی تعجب آور است…
چون فکر میکردیم اطلاعات بیشتر، باعث میشوند بهتر تصمیم بگیریم؛ درحالی که پزشکان بیمارستان Cook Country متوجه شده اند با داشتن اطلاعات بیشتر از بیمار، تخمین های اشتباهی برای پیشبینی سکته قلبی انجام میدهند.

و یا تحقیقات قدرت انتخاب اخیر اریک برن، در کتاب «پارادوکس انتخاب» که ادعا میکند در دنیای امروز، مصرف کننده ها با داشتن اطلاعات بیشتر، احتمال خرید کمتری دارند نسبت به مصرف کنندگانی با اطلاعات محدود در انتخاب هایشان.

اگر قبول کنیم که اطلاعات بیشتر از مورد نیاز نه تنها به شما کمک نمیکند تا به پاسخ صحیح برسید، بلکه احتمال رسیدن به پاسخ غلط را هم افزایش میدهد؛ پس فعلا میتوانید به این نتیجه برسید که…

کاربر گرامی،
مشاهده کامل این محتوا فقط برای اعضای ویژه 
پروژه سوخت جت امکانپذیر است.
پروژه سوخت جت چیست؟ | میخواهم عضو ویژه شوم

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

دیدگاه تان را ارسال کنید