6 تمرین ساده روزانه مک کارتی برای جذب موفقیت های بیشتر

موفقیت ابتدای از ذهن شما شروع میشود...

2

تاکنون حتما شنیده اید که کنترل ذهن در مسیر رسیدن به موفقیت، مهم ترین نقش را ایفا می کند. کتاب های زیادی درباره قدرت ذهن و تاثیری که این موضوع، بر روی  موفقیت می گذارد، چاپ شده است‌. به اعتقاد بسیاری از روانشناسان، ذهن جادوگری قهار است که می تواند باعث موفقیت یا شکست شما شود.

انسان های موفق تاریخ، به خوبی یاد گرفتند که چگونه می توانند ذهن شان را کنترل کنند و با پرورش نیروی آن به سمت موفقیت قدم بردارند‌‌‌‌.

می مک کارتی یکی از  کارآفرین های عالی و نویسنده ی معروفی در حوزه ی موفقیت به شمار می رود که توصیه های مهمی درباره ی تمرینات ذهن کرده است. به اعتقاد او همان طور که هدف گذاری در موفقیت یک شرکت بسیار تاثیر گذار است ولی کافی نیست و مدیران موفق بعد از هدف گذاری جلسات زیادی را در زمینه ی رسیدن به اهدافشان تشکیل می دهند و به صورت منظم در راه رسیدن به اهداف تلاش می کنند.

موفقیت فردی نیز دقیقا به این استراتژی نیاز دارد !
پس باید بعد از تعیین اهداف، روزانه به صورت مستمر تمرینات ذهنی را انجام  دهیم تا مسیر رسیدن به موفقیت هموارتر شود.

توصیه های مک کارتی را می توان در 6 مرحله انجام داد؛
این تمرینات بسیار ساده و آسان هستند و زمان کمی لازم دارند. اما در عوض تاثیر فوق العاده ای در زندگی شما خواهند گذاشت. به عبارت دیگر با عمل به این توصیه ها می توانید، موفقیت خود را تضمین کنید و به صورت چشم گیری در کارهایتان پیشرفت داشته باشید.

6 تمرین ساده ی مک کارتی

تمرین شماره 1) فضا را برای انجام تمرینات آماده سازید

در تمرینات ساده و تاثیرگذاری که قرار است انجام دهید، اولین قدم دور کردن عوامل حواس پرت کن و قرار گرفتن در یک شرایط آرام و خوب است‌. زیرا شما با این تمرینات بر روی ضمیرناخودآگاه خود تاثیر خواهید گذاشت، پس باید تمام عوامل و شرایط مهیای این کار باشد.

همچنین بهتر است اگر به قلم و کاغذ در حین تمرین احتیاج دارید یا مطلب خاصی مد نظرتان است، همه ی آن ها را از قبل آماده کنید تا نظم تمرینات تان بهم نخورد.

 

تمرین شماره 2) پنج دقیقه صرف خواندن متن انگیزشی کنید

در پنج دقیقه ی اول تمرینات مک کارتی شروع به خواندن مطلبی کنید که به شما انگیزه می دهد؛ برای مثال میتوانید از این دسته بندی مطالب استفاده کنید.

به عقیده ی مک کارتی وقتی در مورد موفقیت های دیگران می خوانید، در مرور زمان ذهن شما به این باور می رسد که رسیدن به این  موفقیت ها نیز  برای شما عادی و دست یافتنی هستند.

در واقع شما به دنبال راه هایی برای رسیدن به موفقیت خواهید گشت.

لئونارد برنستاین
لئونارد برنستاین

تمرین شماره 3) شکرگزاری کرده و  یک نامه ی قدردانی  بنویسید

شما 10 دقیقه ی بعدی خودتان را به قدم سوم اختصاص خواهید داد.
به این صورت که شروع  به نوشتن مواردی می کنید که به خاطر آن ها شکر گذار و قدردان هستید.

در توصیه هایی که مک کارتی در این مورد می کند، می گوید که به خاطر چیزهای فوق العاده ای که همین حالا در زندگی خود دارید و همچنین چیزهایی که امیدوارید به زودی به دست بیاورید قدردان باشید. زیرا این روش و قدردانی و رضایت به شما کمک می کنند متمرکز تر باشید و مشکلات را بهتر حل کنید.

روانشناسان زیادی به بررسی اثرات شکرگذاری و قدردانی پرداخته اند و توصیه های زیادی در این باره شده است که از اهمیت بالای این موضوع خبر می دهد.

همچنین در ادامه ی توصیه های مک کارتی برای تاثیر گذاری بیشتر روی ذهن ناخودآگاه تان به این موضوع اشاره شده است که به غیر از این که به خاطر داشته های فعلی تان شکرگذاری و قدردانی خود را ابراز می کنید، باید به خاطر چیزهایی که می خواهید داشته باشید نیز این کار را انجام دهید، به طوری که  انگار همین حالا آنها را دارید.

این کار تاثیر بسیار فوق العاده ای در زندگی شما خواهد گذاشت؛
زیرا سپاسگزاری بابت چیزی که هنوز به دست نیاوردید، باعث می شود کائنات و همچنین ذهن شما دنبال راهی باشند که به آن موارد برسید و از جایی که فکرش را نمی کنید، موانع از سر راه شما برداشته می شود.

 

تمرین شماره 4) خواندن نامه ی قدردانی با صدای بلند است

به گفته مک کارتی، ما وقتی چیزی را با صدای بلند می خوانیم، این کار باعث می شود تاثیر بیش تری روی ضمیر ناخودآگاه ما داشته باشد و مسیر رسیدن به اهدافمان به شدت هموارتر شود.

البته شاید در ابتدای کار، انجام این تمرین برایتان دشوار باشد اما به مرور وقتی اثرات شگفت انگیز این کار را مشاهده کنید، به راحتی این کار را انجام خواهید داد‌.

 

تمرین شماره 5) تجسم لحظه ای است که به اهدافتان رسیده اید

در مرحله ی پنجم، به مدت پنج دقیقه چشم های خود را ببندید و لحظه ی رسیدن به اهداف تان را در ذهن تجسم کنید. اگر به هدفتان برسید :

  • در آن لحظه چه احساسی خواهید داشت؟
  • در کجا قرار خواهید داشت؟
  • شرایط تان به چه شکلی خواهد بود؟
  • در آن لحظات چه کسی  در کنار شما خواهد بود؟

به طور واضح تمام این موارد را در ذهنتان تجسم کنید تا اتفاقات شگفت انگیزی در زندگی تان رخ هد.

مک کارتی می گوید:

«قهرمانان المپیک به عنوان بخشی از آموزش هایشان از این روش استفاده می کنند. آنها خود را در حال پیروزی در مسابقه و شادی در کنار دیگر هم تیمی ها و اعضای خانواده شان تصور می کنند. شما هم اگر می خواهید پیروز شوید و به اهداف خود دست پیدا کنید،
اول خود را در این حالت تجسم کنید».

 

تمرین شماره 6) زمان آن رسیده که به ذهن ناخودآگاه تان گوش دهید

بعد از انجام تمریناتی که در مراحل قبلی ذکر شد و شاید حدود 20 دقیقه برای انجام آن ها زمان صرف کرده باشد، حالا وقت آن رسیده که با احساس عالی و خوب بلند شوید و روز خود را شروع کنید.

در این مرحله طبق گفته ی مک کارتی  ناخودآگاه شما نیز کار خود را شروع خواهد کرد و به زودی اثرات فوق العاده ی این تمرینات را در زندگی تان خواهید دید؛ راه حل ها، الهامات و احساس غریزه ای که شما را در زندگی هدایت خواهد کرد.

تکرار روزانه این تمرینات به زودی زندگی شما را متحول می کند.

در همین زمینه نوشته های زیر را حتما بخوانید :

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

  1. سعید احراری می گوید

    سلام و وقتتون بخیر و شادی
    بسیار مطالب عالی و پرباری دارید، امیدوارم همیشه شادی و سلامتی و موفقیت از در و دیوار براتون بریزه

  2. atefe می گوید

    مطالب سوخت جت عالی هستن ولی بهتر است مطالبی مانند شش تمرین ساده مک کارتی بیشتر بزارین
    بخاطر کانال خوبتون سپاسگزارم

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**