با ارزش ترین توصیه های افزایش بهره وری از برایان تریسی

0

 

بهره وری را میتوان این چنین تعریف کرد :‌ افزایش نرخ کارهای موثر در حداقل زمان ممکن.
یعنی شما اگر بتوانید کارهای مهمی را که باید انجام شوند را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید، بهره وری شما افزایش پیدا کرده است.

برایان تریسی، از جمله مدرسین بنام در این حوزه است.
کسی که نزد ایرانیان نیز بسیار شهرت دارد و اکثر افرادی که در حوزه موفقیت شروع به مطالعه میکنند حداقل با یکی از کتاب های وی آشنا هستند.

اما امروز میخواهیم از دل کتاب های مهم برایان تریسی، 5 درس باارزش افزایش بهره وری را با همدیگر بیرون بکشیم و مرور کنیم؛ درس هایی که به ظاهر ساده و بدیهی می آیند اما آیا تا به حال در زندگی تان از آنها استفاده کردید؟

به عقیده برایان تریسی : «تفاوت اصلی افراد موفق با ناموفق در این است که افراد موفق به طرز مشهودی اهمیت زیادی برای زمان و ارزش آن قائلند

قبل از اینکه این مقاله را بخوانید، توصیه میکنم اگر هنوز 95 توصیه برایان تریسی برای سال 95 را نخواندید، همین الان از اینجا بخوانید.

 

  1. اگر دو قورباغه دارید، ابتدا زشت ترین رو بخورید !
    خوردن قورباغه نمادی از انجام وظایف سخت و ناخوشایند اما مهم روزانه در مسیر اهداف تان است. اگر هدف شما افزایش فروش باشد، شاید زشت ترین قورباغه شما همان تماس های تلفنی اول صبح است که باید با مشتری برقرار کنید.پس با این اوصاف؛ شما باید ابتدا قورباغه هایی که باید در طول روز بخوریدشان را مشخص کنید (وظایف مهم روزانه تان که دوست ندارید) و روزتان را با خوردن زشت ترین قورباغه آغاز کنید و تا زمانی که کامل آنرا نخوردید، سراغ قورباغه های بعدی نباید بروید.

    با انجام مهم ترین کار در ابتدای روز، بار فکری زیادی از فکرتان خالی میشود و شما با آسایش خاطر بیشتری به سراغ کارهای بعدی میروید.

 

  1. از قانون 90/10 بیشتر استفاده کنید !
    این قانون مخصوص افرادیست که در ابتدای روز سردرگم هستند که از کجا شروع کنند.
    بر اساس قانون 90/10 برایان تریسی، شما 10% از زمان ابتدای روزتان را صرف برنامه ریزی برای کارهای روزانه تان کنید که این کار 90% زمان شما را در طول روز ذخیره میکند.با یک مثال عملی؛ اگر شما 10 دقیقه در روز برنامه ریزی کنید، 1 ساعت و 30 دقیقه در وقت تان در همان روز صرفه جویی کردید و آنرا از دست ندادید.

    میتوانید از این قانون برای کارهای مهم تر در آینده تان هم استفاده کنید :‌ اگر فقط یک روز کاری را صرف برنامه ریزی و پیش بینی برنامه های آینده تان کنید، شما 90 روز کاری در آینده که احتمالا به بطالت میگذشتند را از هدر رفتن نجات دادید. پس اول برنامه ریزی کنید و بعد شروع کنید. در مورد برنامه ریزی اگر دوست دارید، قانون 90/90/10 رابین شارما را هم از اینجا دنبال کنید.

 

برایان تریسی

 

  1. این واقعیت را بپذیرید که شما نمیتوانید همه کارهایی که باید انجام دهید را… انجام دهید. بعضی از کارها را باید به بعد موکول کنید، کارهای کم اهمیت را !
    قبلا اگر مکعب جادویی آیزنهاور را خوانده باشید (این نوشته) شما یادگرفتید کارهای روزانه تان به 4 دسته تقسیم کنید، از این 4 دسته، یک دسته کارهای مهمی هستند که اضطراری نیستند… آنها را به بعد موکول کنید.بیایید واقع بین باشیم، ما انسانیم، نه ابر انسان !
    ما میتوانیم یک روز با بهره وری بالا داشته باشیم اما هیچوقت نمیتوانید با راندمان 100%کارهایمان را انجام دهیم (یعنی حتی یک دقیقه هم زمان پرت نداشته باشید! که غیرممکن است!) اما میتوانیم با افزایش بهره وری استفاده بیشتری از زمان مان ببریم.

    بنابراین، قبول کنید که باید یک سری از کارهایتان را به بعد موکول کنید.
    اما چه کارهایی؟ کارهای کم اهمیت، کارهایی که انجام آنها کمکی به تحقق اهداف تان نمیکند اما زمان تان را میگیرند و در بدترین شرایط حتی کارهایی که مهمی اضطراری نیستند.

 

  1. هیچوقت زمان کافی برای انجام همه کارها نخواهید داشت. شما فقط زمان کافی برای انجام مهم ترین کارها خواهید داشت !
    درس شماره 4 بی ارتباط با درس شماره 3 نیست.
    برایان تریسی نام این درس را «قانون اجبار بهره وری» که در آن توصیه میکند شما در طول روز فقط کافیست بر روی 10 کار مهمی که در آن روز باید انجام شوند، تمرکز کنید و زمانی که این 10 کار مهم را به انجام رساندید، میتوانید لیست بعدی را تشکیل دهید.کارهای مهم چه کارهایی هستند؟
    تمام کارهایی که شما را مستقیم یا غیرمستقیم به اهداف تان نزدیک میکنند که شامل کارهایی هم میشوند که سخت، عذاب آور و ناخوشایند هستند اما برای تحقق اهداف تان لازم هستند.

    برای استفاده بهتر از زمان تان، همیشه این سوال را از خودتان بپرسید : «آیا میتوانم در حال حاضر استفاده بهتری از زمانم داشته باشم؟» و اگر پاسخ شما مثبت بود، سریعا مشغول کار بهتر که شما را به اهداف تان نزدیک تر میکند، شوید.

  2. هدف اصلی مدیریت زمان و افزایش بهره وری این است که شما زمان بیشتری در اختیار داشته باشید تا با کسانی که دوست شان دارید و با انجام کارهایی که لذت میبرید بگذرانید !
    اگر بخواهید بدانید چقدر خوشبخت هستید، کافیست سه فاکتور خوشبختی یعنی ثروت، سلامتی و روابط تان را زیر ذره بین بگذارید. کدام یک از این سه فاکتور شما نواقصی دارند که باید برطرف شوند؟ که البته هر نقصی، نیاز به زمـــان دارد.پس برای خوشبختی، شما باید زمانی را صرف کارهایی که دوست دارید. صرف گذران وقت با افرادی که دوست شان دارید. صرف چیزهایی که به شما انرژی، اشتیاق و احساس خوب میدهد بکنید.

    روابط شما مهم اند، برای درک بهتر اهمیت روابط این نوشته را بخوانید.

 

 

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

دیدگاه تان را ارسال کنید