بفروشید تا موفق شوید صفر تا صد فروش به زبان ساده (قسمت دوم)

1

اگر عمیق ترین به خودمان و اطرافیان مان نگاه کنیم، متوجه می شویم که همه ی ما به نوعی فروشنده ایم؛ عده ای که کارمند اند، هشت ساعت از 24 ساعت هر روزشان را می فروشند و پول دریافت می کنند.

دیگری که هنرمند است،
هنرش را عرضه می کند و محوبیت، می گیرد؛

و آن یکی هم که با دیگران به خوبی می تواند رابطه برقرار کند، موقعیت های بهتری خواهد داشت…

برایان تریسی نویسنده مشهور در حوزه فروش و سخنرانی در کتابِ «قدرت بیان»-ش می نویسد :
« چندی پیش، کنفرانسی برای حسابداران برحسته ی یک شرکت بزرگ جهانی داشتم تاتکنیک های ترغیب کننده را آموزش می دادم. من با این پرسش آغاز کردم: «چند نفر از شما فروشنده اید؟» سالن کاملا ساکت بود و هیچ صدایی دیده نمی شد. یکی از دلایلی که حسابداران، این حرفه را انتخاب کرده اند، این است که هیچ گاه چیزی را به کسی نمی فروشند.
من برای چند لحظه مکث کردم و سپس پرسیدم: «بگذارید پرسش ام را به گونه ی دیگری بیان کنم. چند نفر از شما واقعا فروشنده هستید؟»
چند لحظه که گذشت، مدیر ارشد اجرایی سازمان، متوجه مطلب شد و به آرامی دستش را بلند کرد. کاملا معلوم بود که دیگران با دیدن این صحنه، تعجب کرده بودند.
سپس از ان ها پرسیدم: «چند نفر از شما درآمد و سودی را که کسب می کنید، به افزایش تعداد مشتریان و بیلان کاری تان بستگی دارد؟» همه ی آن ها بدون مکث، دست شان را بالا بردند و من سپس گفتم: «پس همه ی شما فروشنده هستید»

 

درست است که همه ما به نوعی فروشنده هستیم ولی همه مان هم می دانیم که فروشندگی اصلا کار آسانی نیست که بتوان بدون علم، آن را به خوبی انجام داد.
اگر از شما بپرسند که «باید چه کنیم تا چیزی را به خریدار بفروشیم؟»، بدون شک، همه ی شما خواهید گفت که «باید دیگران را به خرید ترغیب کنیم». ولی چگونه؟

شاید از میان ما کسی پیدا شود که تا امروز چیزی را به کسی نفروخته باشد؛
ولی حتما همه ی ما تجربه ی خرید داریم.

ناپلئون هیل 3

همه ی ما کاملا می دانیم که در فرایند خرید، فروشنده با سخنان خود سعی دارد که ما را به خریدن آن محصول، ترغیب کند. پس یک از مهم ترین کارها برای ترغیب به خرید، سخنرانی است.
مگر اصلا فروش بدون سخنرانی هم می شود؟

شاید به خود بگویید که «کار من نیست!»
یا این که بگویید «من برای این کار ساخته نشده ام»… شاید خیلی از شما از سخنرانی می ترسید.

می ترسید که نتوانید دیگران را با سخنان تان به انجام کاری قانع کنید و آن ها سخنان شما را نپذیرند.
می ترسید که خطا کنید و مشتری ها به شما بی توجهی کنند.

« بعد از هزاران بار که روی سن حضور داشته ام،
هنوز هم موقعی که می خواهم بر روی سن بروم، حالت تهوع و سرگیجه دارم»
__دیوید تیون؛ بازیگر انگلیسی

اصلا نگران نباشید؛ این ترس، یک چیز عادی است.
حتی بزرگان سخنرانی هم که هزاران بار در جمع های گوناگون سخنرانی کرده اند، پیش از سخنرانی، استرس دارند؛ ولی آن ها نکته ها و ریزه کاری های را می شناسند که با رعایت آن ها، این آشوب درونی را سرکوب می کنند و نتیجه های عالی می گیرند.

ما در این مقاله،
قصد داریم که این نکته ها و ریزه کاری ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با چند بار تمرین، در فروش، استاد ترغیب دیگران شوید.

فرض کنید که روبروی جمعی از حضار ایستاده اید و به شما گفته اند که آن ها را برای خرید فلان محصول، ترغیب کنید.چه حسی دارید؟ ترس؟ دستپاچگی؟

و یا فرض کنید قرار است با یک فرد غریبه که برای مثال یک بازیگر مطرح که فیلم هایش را دوست دارید میخواهید ارتباط برقرار کنید، سلام علیک کنید، دوست شوید، آیا استرس خواهید داشت پا پیش بگذارید و خودتان را معرفی کنید و یک رابطه را بفروشید؟ چه کار باید بکنید؟

ما در این مقاله میخواهیم به زبــــان فــوق الــعاده ســـاده به شما آموزش بدهیم چطور هرچیزی را به هرکسی بفروشید؛
یک محصول، خدمت، رابطه، زمان و … تمام افراد مهم و موفق دنیا زمانی در زندگی شان مجبور بوده اند چیزی را به شخصه بفروشند و این تجربه به گفته خودشان مهم ترین تجربه زندگی شان بوده است.

در قسمت اول این مقاله خواندید که :

  • چطور ترس را از مشتری بگیرید؟
  • چطور با اعتمادتان توافق کنید؟
  • چرا و چطور باید به انتقادها خوب پاسخ دهید؟

قسمت اول مقاله را از ایـــنجــا بخوانید؛
پس، اگرمیخواهید بدانید چطور هرچیزی را به هرکسی فقط با تکنیک سخنوری و اقناع مخاطب بفروشید، این مقاله همان چیزی است که دنبالش بودید… اگر می خواهید که بدانید باید چه کنید، ادامه ی این مقاله را حتما بخوانید.


مشاهده کامل این محتوا فقط برای اعضای ویژه پروژه سوخت جت امکانپذیر است

اعضای ویژه چه مزایای فوق العاده ای دریافت میکنند؟
اشتراک ویژه تان را در 5 ثانیه تهیه یا تمدید کنید

در همین زمینه، مطالب زیر را هم شاید دوست داشته باشید مطالعه کنید :

 

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

1 دیدگاه جالب

  1. masoud.fam می گوید

    با سلام خدمت شما ، مقدمه ی این مقاله که در مقاله قسمت یک هم آمده آدم رو کلافه میکنه لطفا در مقالات چند قسمتی مقدمه رو فقط در مقاله اول بیارید این باعث میشه فرد مطالعه کننده کلافه و یا عصبی نشه ممنون

دیدگاه تان را ارسال کنید