قانون صفرم تبلیغات (چطور با کمترین هزینه تبلیغات بیشترین حد امکان بفروشیم؟)

6

امروزه مصرف کنندگان با تبلیغات پر زرق و برق و واهی همواره در حال بمباران شدن هستند تا محصولی را بخرند. در این میان، ما چطور با کمترین هزینه، دیگر تبلیغات را برای مشتریمان خنثی کنیم و کاری کنیم فقط ما را ببیند؟

در گذشته، تصمیم خرید حول دو معیار فقط گرفته میشد : ویژگی و مزایای محصول. اگر در 40 سال پیش زندگی میکردید، تنها کاری که باید میکردید تا مردم محصول شما را بخرند این بود که فقط به آنها بگویید چرا محصول شما از محصول رقیب تان بهتر است؟

یعنی ،فقط باید از ویژگی ها و مزایای محصول نزد مشتری صحبت میکردید. فقط صحبت میکردید،صحبت میکردید وصحبت میکردید و اینگونه بود که شرکت های مختلف، مبنای کار فروش شان را از هر کانالی، فقط ترغیب مشتری به خرید شد.

اما امروزه اوضاع فرق میکند. امروزه در عصر حاضر، به علت رقابت فوق العاده زیاد این مشتری است که حق انتخاب دارد بین دو محصول با ویژگی ها یکسان کدام را انتخاب کند ! بنابراین بدانید که امروزه مشتریان فقط نصف صحبت های شما را خواهند شنید ! چون از خودشان در حال پرسیدن این سوال مهم هستند : “چه چیزهایی در مورد این محصول وجود دارد که این افراد به من نمیگویند؟

اگر دقت کنید، زمانی که وارد فروشگاهی با سیستم فروش سنتی میشوید هم همین اتفاق می افتد. فروشنده سعی میکند مدام از ویژگی های محصول به شما بگوید و شما را ترغیب به خرید کند اما در واقعیت شما فقط به نیمی از صحبت های او گوش میدهید، و بیشتر جتسجو میکنید سرنخ هایی از چیزهایی در رابطه با محصول پیدا کنید که احساس میکنید فروشنده نمیخواهد شما بدانید.

از 40 سال پیش اتفاقات مهمی برای ما مصرف کنندگان افتاد که بد نیست بدانید :

  • هنر ترغیب و ایجاد اضطرار برای خرید به صورت دیوانه وارد خلق شد (تبلیغات پر زرق و برق با صدای بلند وتعویض سریع تصاویر)
  • در غرب چنان این فرهنگ اوج گرفت و کسی از آن سخنی به میان نیاورد تا کاملا وارد ضمیرناخودآگاه مصرف کنندگان شد
  • به صورت آگاهانه بعد از چندبار به اصطلاح گزیده شدن خودمان را نسبت به این سبک تبلیغات واکسینه کردیم
  • اما دربرابر آنها اغتشاش نکردیم. فقط نیمه ی تاریک تبلیغات را بهتر دیدیم
  • به همین دلیل است که هر تبلیغی را معمولا انکار میکنیم
  • و هر روز نسبت به روز قبل در حال انکار بیشتری از تبلیغات هستیم

بله این حقیقتی از واکنش مصرف کننده نسبت به تبلیغات از 40 سال قبل بود… اما امروز چطور؟
امروزه نیز مصرف کننده در برابر هر تبلیغی واکسینه شده، دیگر تبلیغات به سبک  قدیمی نه تنها برای شرکت سودآور نیست، بلکه باعث میشود دید مصرف کننده نسبت به شرکت مورد نظر مشکوک شود و هرگز نخواهد محصول مورد نظر را امتحان کند حتی اگر در تبلیغات محصول هزاران دلیل برای خرید آن اعلام شود.

و اما در این میان؛ شرکت هایی هستند که قانون صفرم تبلیغات پایبند هستند. این شرکت ها مانند Ferrari ،Apple ،Cisco و … به ندرت تبلیغ میکنند. برای مثال شرکت Ferrari تا به امروز حتی 1 دلار هم برای تبلیغات بودجه ای اختصاص نداده پس چطور بدون تبلیغات این شرکت ها ابرقدرت به چنین جایگاهی نزد مشتریان دست پیدا کردند؟ دلیل آن استفاده از قانون صفرم تبلیغات است

 

پیتر دراکر2

 

قانون صفرم تبلیغات در واقع حلقه گمشده فروش شرکت ها و کسب و کارهای عصر حاضر است. شما اگر کسب و کاری دارید چه بزرگ چه کوچک به کمک قانون صفرم تبلیغات تقریبا فروش تان را به طرز شگفت آوری میتوانید افزایش دهید…

قانون صفرم تبلیغات دقیقا همان تکنیک مورد استفاده تبلیغاتچی های حرفه ای است که با وجود ناکارآمد بودن تبلیغات برای شرکت ها به کمک قانون صفرم تبلیغات غوغا به پا میکنند.

قانون صفرم تبلیغات چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟ 


مشاهده این محتوای اختصاصی فقط برای کاربران ویژه امکانپذیر است
  • ثبت نام اکانت جدید

    مدت اشتراک عضویت ویژه تان را انتخاب کنید :

    • یک ماهه
    • 20,000 تومان
    • 35 روز
    • 5 روز هدیه
    • سه ماهه
    • 49,000 تومان
    • 100 روز
    • 10 روز هدیه
    • شش ماهه
    • 89,000 تومان
    • 200 روز
    • 20 روز هدیه
    • یـک سالـه
    • 160,000 تومان
    • 390 روز
    • 25 روز هدیه

  • عضویت ویژه برای کاربران حرفه ای است :

    اعضای ویژه سوخت جت با تهیه حق اشتراک ماهیانه\سالیانه در کنار محتوایی که کاربران عادی رایگان دریافت میکنند، محتوایی بیشتر و اختصاصی تر دریافت میکنند مثلِ :
    • دانلود رایگان محصولات فروشگاه
      هر ماه حداقل یک پادکست به صورت رایگان برای اعضای ویژه قرار میگیرد – لینک
    • کلیپ خلاصه کتاب های پرفروش روز دنیا – لینک
      کتاب های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز به زبان فارسی خلاصه شده و انیمیشین
    • سوخت جت هفتگی
       هر هفته تقریبا یک ویدیو یا فایل اختصاصی و سوپرایز – لینک
    • مقالات اختصاصی
      هر هفته سه مقاله ویژه در کنار 1000 مقاله آرشیو ـ لینک
    • فایل های ضمیمه دوره های صوتی
      (تمرین، کتاب و …) هر جلسه از سری دوره های #صفرتاصدویک – لینک
    • آرشیو پادکست های اختصاصی
      (بیش از 20 فایل صوتی اختصاصی) – لینک
    • تخفیفات ویژه فروشگاه
      برای خرید محصولات فروشگاه سوخت جت با قیمت استثنایی – لینک

  • در همین زمینه ،مطالب زیر را حتما بخوانید :

     

    مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

    6 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

    1. paintballgranaz می گوید

      با سلام و ممنون از پستهای خیلی مفیدتون…
      اگر یک نرم افزار آندرویدی برای سایتتون بگذارید خیلی ممنون میشم…
      همچنین خواهشا فایلهای صوتی و تصویری همایشها و سمینارهای مختلف را بگذارید تا کساییکه وقت ندارن مطالب رو بخونن حداقل بتونن از طریق شنیداری از مطالب خوبتون استفاده کنند…
      با تشکر

      1. Admin می گوید

        با سلام
        چشم حتما دوست عزیز این کار را خواهیم کرد. با تشکر از همراهی شما…

    2. hamidghaffar می گوید

      سلام
      ممنون از مطالب عالی تون
      این قسمت یک ایراد مختصر داره : ” زمانی که شرکت اپل گوشی های iphone 5 خودش را معرفی کرد”
      آیفون ۴ این مشکل و داشت و استیو اون جمله رو گفت

      1. Admin می گوید

        با سلام
        ممنون دوست عزیز، اصلاح شد. موفق باشید.

    3. farhad2175 می گوید

      سلام .ادمین عزیز من خارج از ایران زندگی میکنم و امکان پرداخت به حساب های ایرانتون رو ندارم اگرامکانش هست پی پال بدین و یا در صورت امکان اکانت من و کسانی مثل من رو شارز کنید.چون هر بار که به سایتتون مراجعه کردم نتونستم مفالاتتون رو کامل بخونم. مرسی

      1. Admin می گوید

        سلام دوست عزیز
        متاسفانه فعلا پی پال وبسایت فعال نیست، اما به زودی فعال میشود
        اما قبل از آنکه فعال شود، شما میتوانید از دوستان و آشنایانتان در داخل ایران بخواهید اکانت شما را به کمک کارت بانکی شان شارژ کنند.

        با تشکر از همراهی شما

    دیدگاه تان را ارسال کنید

    دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

    ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

    **‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**