پرونده ای برای خلاقیت – قدرتمندترین طوفان فکری را به پا کنید (اپیزود سوم)

0

 

اگر تنها یک روش خلاقانه فراگیر وجود داشته باشد برای تولید ایده های جدید، آن روش چیزی نیست جز طوفان فکری که به تازگی شدیدا توسط موسسات و شرکت های ایرانی نیز مورد استفاده قرار میگیرد… اما چقدر از آن اطلاع (علمی) دارید؟

در مجموعه پرونده ای برای خلاقیت سعی ما بر این است که ذهن شما را شکوفا کنیم.
با تمام تکنیک ها و مراحلی که عنوان میشود سعی در این است که خود و کسب و کار خود را ایجاد و یا ارتقا دهید.

بسیاری از شرکت های بزرگ از تکنیک های خلاقیت برای ارتقای شرکت و کسب و کار خود استفاده میکنند. اگر در تجارتتان خلاقیت  و نوآوری نداشته باشید تجارتتان محکوم به شکست است.

  1. در قسمت اول یادگرفتید چطور دریچه پنهان مغزتان را برای خلاقیت بگشایید
  2. در قسمت دوم یادگرفتید چطور از تداعی برای کشف ایده های خلاقانه استفاده کنید

در این مقاله که اپیزود سوم سری مقالات پرونده ای برای خلاقیت است؛ سعی شده به طور مفصل به طوفان فکری پرداخته شود.
طوفان فکری در بسیاری از شرکت ها ، استارتاپ ها و تجارت هاو دانشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد. اما طوفان فکری جیست؟ چه قوانینی دارد؟ در کشور های مختلف چگونه است؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ میدهیم.

طوفان فکری به پا کنید

طوفان فکری مؤثرترین و احتمالا متداولترین فرآیند گروهی است:
شصت سال پیش توسط الکسی اسبورن از شرکت تبلیغاتی «باتن، بارتون، نشان ساتورن» به منظور افزایش کمیت و کیفیت ایدههای تبلیغاتی، طراحی شد.

به این دلیل نام آن را یورش یا طوفان فکری گذارده اند که مغز و فکر شرکت کنندگان «طوفانی» را در مسئله ایجاد می کرد.
هنگامی که اعضای گروه درباره مسئله فکر میکنند راه حلهای گوناگون به صورت خود به خود و به طور شفاهی مطرح می شود. سرپرست گروه هر اندیشه و فکری را میپذیرد و آن را برای مشاهده دیگران روى تابلو می نویسد. ایده های خام و نسنجیده مورد تشویق قرار می گیرد.

 

داگلاس ترامبل

 

در ابتدا کمیت مطرح است، نه کيفيت.
در جلسه اولیه هیچگونه بحث یا انتقادی صورت نمیگیرد. در نشستهای بعدی همین گروه، نظریه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  • اگر میخواهید بدانید قوانین طوفان فکری چیست؟
  • چگونه یک طوفان فکری صحیح داشته باشید؟
  • انواع روش های روز دنیا برای ایجاد طوفان فکری چیست؟
  • چطور ژاپن به کمک طوفان فکری پیشرفت بزرگی در شرکت هایش داشت؟

این نوشته را به هیچ وجه از دست ندید… مقاله ای کم نظیر که به صورت کامل طوفان فکری را برای شما باز میکند و شما را برای رسیدن به ایده های نو یاری میسازد؛ آماده اید طوفان فکری به پا کنیم؟


مشاهده این محتوای اختصاصی فقط برای کاربران ویژه امکانپذیر است
  • ثبت نام اکانت جدید

    مدت اشتراک عضویت ویژه تان را انتخاب کنید :

    • یک ماهه
    • 20,000 تومان
    • 35 روز
    • 5 روز هدیه
    • سه ماهه
    • 49,000 تومان
    • 100 روز
    • 10 روز هدیه
    • شش ماهه
    • 89,000 تومان
    • 200 روز
    • 20 روز هدیه
    • یـک سالـه
    • 160,000 تومان
    • 390 روز
    • 25 روز هدیه

  • عضویت ویژه برای کاربران حرفه ای است :

    اعضای ویژه سوخت جت با تهیه حق اشتراک ماهیانه\سالیانه در کنار محتوایی که کاربران عادی رایگان دریافت میکنند، محتوایی بیشتر و اختصاصی تر دریافت میکنند مثلِ :
    • دانلود رایگان محصولات فروشگاه
      هر ماه حداقل یک پادکست به صورت رایگان برای اعضای ویژه قرار میگیرد – لینک
    • کلیپ خلاصه کتاب های پرفروش روز دنیا – لینک
      کتاب های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز به زبان فارسی خلاصه شده و انیمیشین
    • سوخت جت هفتگی
       هر هفته تقریبا یک ویدیو یا فایل اختصاصی و سوپرایز – لینک
    • مقالات اختصاصی
      هر هفته سه مقاله ویژه در کنار 1000 مقاله آرشیو ـ لینک
    • فایل های ضمیمه دوره های صوتی
      (تمرین، کتاب و …) هر جلسه از سری دوره های #صفرتاصدویک – لینک
    • آرشیو پادکست های اختصاصی
      (بیش از 20 فایل صوتی اختصاصی) – لینک
    • تخفیفات ویژه فروشگاه
      برای خرید محصولات فروشگاه سوخت جت با قیمت استثنایی – لینک

  • پرونده ای برای خلاقیت را به ترتیب بخوانید :

    1. اپیزود اول – گشایش دریچه پنهان مغز 
    2. اپیزود دوم – تداعی یعنی همه چیز

    مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

    دیدگاه تان را ارسال کنید

    دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

    ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

    **‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**