چطور اعتماد دیگران را جلب کنیم؟ و به چه کسی اعتماد کنیم؟

3

چطور اعتماد دیگران را جلب کنیم؟
و به چه کسی اعتماد کنیم؟

 

بدون اعتماد کردن، مشتری نه از شما خرید میکند نه با شما همکاری میکند.
بدون اعتماد کردن، کارمندانتان به شما وفادار نخواهند ماند.
بدون اعتماد کردن، هیچوقت نمیتوانید از دیگران در راه پیشرفتتان کمک بگیرید.

در دنیای امروز اعتماد یکی از مهم ترین مسائل است. به راحتی میتوان به کسی خیانت کرد، به راحتی هم نیز میتواند با چند ترفند ساده اعتماد طرف مقابل را جلب کرد. اما چطور اعتماد کردن/شدن را مدیریت کنیم؟ امروزه چه ملاک هایی برای اینکار مطرح است؟

البته فکر نکنید فقط در جامعه ما این مسئله مطرح است. در هر کجای دنیا که باشید مسئله اعتماد مهم است و باید بتوانید دروغ را تشخیص دهید. اگر نتوانید و بخواهید به همه اعتماد کنید به شدت ضربه خواهید خورد. چرا؟ اعتماد کردن اصولا به معنی آسیب پذیر کردن شما در برابر طرف مقابل.

اگر شما به کسی اعتماد میکنید به معنی آن است که شما در برابر طرف مقابل آسیب پذیرتر هستید و به راحتی طرف مقابل میتواند  از اعتماد شما سوءاستفاده کند و یا ضربه روحی/مالی به شما وارد کند.

حالا فرض کنید کارمند شما بعد از سالها کار به اعتمادی که به او کردید خیانت کرده. آیا فردای آن روز میتوانید آنرا اخراج کنید؟ طبیعتا اخراج او به این راحتی نخواهد بود زیرا اگر کهنه کار باشد در شرکت شما وظایف مهمی بر دوش خواهد داشت و پیدا کردن فرد صحیح دیگر برای جایگزینی او زمانبر خواهد بود و شما نمیخواهید کسب و کارتان فقط به خاطر یک دلیل احساس (و منطقی) مختل شود.

اما چاره چیست؟
یکی بهتری راه ها پیشگری چنین حوادث است. برای همین منظور است که در دنیای کسب و کار توصیه میشود به کندی استخدام کنید و به سرعت اخراج کنید. پس بسیار بهتر در زمان مصاحبه برای استخدام به این مسئله پی ببرید حتی اگر کارفرما هم نیستید و میخواهید با کسی طرح دوستی بریزید نیز باید نسبت به اعتماد کردن به او و مقدار آن تصمیم بگیرید.

شما در این مقاله میخوانید :

  • چطور اعتماد بدست آوریم؟ چطور اعتماد کنیم؟
  • چطور کاری کنیم سریع تر دیگران به ما اعتماد کنند؟
  • آیا باید در ارتباط با دیگران ریسک پذیر باشیم؟ چرا؟
  • اگر باید ریسک پذیر باشیم چطور در حد ممکن ریسک اعتماد را کم کنیم؟
  • آیا بعد از خیانت باید فرصتی مجدد به فرد مقابل داد؟
  • سرمایه گذاری احساسی چیست؟ چرا باید حتما هوشمندانه سرمایه گذاری کنیم؟
  • چطور اعتماد را در کسب و کارمان پایه ریزی کنیم؟
  • چطور بفهمیم کارمندان و همکارانمان برای همکاری افراد قابل اعتمادی هستند یا نه؟ راه آن چیست؟
  • و …

1. اعتماد باید ابتدا ثابت شود و بعد کسب کنید :

اعتماد پایه و اساس هر رهبری موفق و هر رابطه بلند مدت است. شما نمیتوانید آنرا بخرید ! چون مجانی است. شما باید آنرا بدست آورید. برای بدست آوردن اعتماد شما باید ابتدا آنرا ثابت کنید؛  با گفتن بهترین جمله دنیا هم نمیتوانید آنرا بدست آورید. در تاریخ تا به امروز مشاهده نشده کسی در برابر جمله “میتونم بهت اعتماد کنم؟” جواب خیر داده باشد !

 


مشاهده کامل این محتوا فقط برای اعضای ویژه پروژه سوخت جت امکانپذیر است

اعضای ویژه چه مزایای فوق العاده ای دریافت میکنند؟
اشتراک ویژه تان را در 5 ثانیه تهیه یا تمدید کنید

 

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

  1. hamoon parsa می گوید

    جالب بود

  2. Shahram Vafaee می گوید

    دورود با سپاس از مطالب سودمند و علمی کاربردی شما من تا کنون هیچ سایتی را ندیده ام که اینچنین سخاوتمندانه به رایگان اینچنین مطالب کلیدی و حیاتی را برای عموم به اشتراک بگذارد البته من از مشترکین پر وپا قرص شما هستم (اشتراک 6 ماهه خریداری کردم )نیازمند جلسه ای خصوصی با یک منتور یا کارشناس فروش با تجربه و دانش رونق کسب و کار دارم اگر امکان دارد به من ایمیل بزنید یا با شماره تلفن من تماس بگیرید با سپاس

  3. Mohammad123 می گوید

    مهمترین عاملی که به خودمان ثابت شود چقدر قابل اعتماد هستیم اینست که ببینیم خودمان چقدر خودمان را قابل اعتماد میدانیم.

دیدگاه تان را ارسال کنید