چطور تنبل نباشیم و از تنبل نبودن لذت ببریم؟

0

میخواهید جلوی تنبل بودن خود را بگیرید؟
همه ما از اینکه یک بعد از ظهر یا یک آخر هفته را استراحت مطلق داشته باشیم، استقبال می‌کنیم. اما اگر این تمایل برای مدت زمان بیشتر و حدود یک هفته باشد باید در این مورد نگران شوید.

  • دوست دارید کل هفته کاری بیشتر استراحت کنید تا کار؟
  • انجام کارهای مهم برایتان سخت و طاقت فرسا هستند؟
  • تمایل دارید بیشتر بخوابید تا فعال باشید؟
  • فعالیت را دوست ندارید و کم تحرکی را ترجیه میدهید؟

 

اگر به استراحت مطلق و تنبلی عادت کنید، برگشتن به روزهایی که فعال و پرانرژی بوده‌اید بسیار سخت خواهد بود.

در این مقاله میخواهیم خیلی خلاصه
به شما کمک کنیم تنبل نباشید !

آنچه را که در ادامه میخوانید، کارهای ساده و آسانی هستند که با انجام آنها میتوانید جلوی تنبل بودن خودتون رو بگیرید و خیلی سریع به روند فعالیت و اکتیو بودن خودتان برگردید…

 

تهیه چک لیست.
به تعویق انداختن کارهای خسته کننده روزانه آسانترین راه موجود است، تهیه یک لیست به شما کمک می‌کند برای انجام فعالیت‌های خود برنامه داشته باشید و در چند مرحله آنها را با سرعت بیشتری انجام دهید.
اگر هیچ ایده ای از اینکه چه لیستی و چطور تهیه کردنش ندارید، اینجا قبلا مفصل توضیح دادیم.

زمانبندی کردن فعالیتها.
اگر باید یک فعالیت طولانی انجام دهید که مدت زیادی زمان می‌برد انجام آن‌را زمان‌بندی کنید.
تایمر خود را روی ده دقیقه تنظیم کنید و با تمرکز کامل حدود ده دقیقه آن‌را انجام دهید. پس از آن به خودتان استراحت دهید و دوباره فعالیت خود را از سر بگیرید.
استفاده از تایمر باعث می‌شود با تمرکز بیشتری از زمان خود استفاده کنید؛ و یا اگر میخواهید حرفه ای تر عمل کنید، روش زمانبندی پامادورو را امتحان کنید.

انجام وظایف را دسته بندی کنید.
برخی مواقع انجام برخی کارها زمان زیادی از شما میبرند بهتر است کارهایتان را دسته بندی کنید و وظایف مشابه را همزمان انجام دهید تا کارها با سرعت بیشتری انجام شوند و دچار حواس‌پرتی نشوید.

کارهای بزرگ را قدم به قدم انجام دهید.
کارهای بزرگ چالش برانگیزند. بهتر است به یکباره آنها را انجام ندهید و با تقسیم کار به پروژه‌های کوچک‌تر با انگیزه و تمرکز بیشتری اهدافتان را عملی کنید. اگر برای انجام کارها انگیزه لازم داشتید، این تکنیک ها را بخوانید.

 

کتاب آسمانی انجیل

 

تمرکزتان را به اهداف مهم معطوف کنید.
حتی حرکات کوچک هم می‌توانند منجر به تغییرات بزرگ شوند. مهم‌ترین اهداف خود را بر اساس تاثیرها و اولویت‌هایشان مشخص کنید و انجام آنها را در اولویت قرار دهید.
اولویت بندی خیلی مهم است، قبلا در پروژه سوخت جت درباره رقص اولویت ها خواندید.

انگیزه خود را افزایش دهید.
اگر انگیزه کافی برای انجام کاری ندارید سعی کنید با توجه به دیدگاه‌های افراد مختلف و در نظر گرفتن دیگر ابعاد انگیزه خود را بیشتر کنید.

انجام وظایف را در اولویت خود قرار دهید.
افراد تنبل کارهایشان را به دقایق آخر موکول می‌کنند و حتی یک کار ساده را در هنگام ضرورت انجام می‌دهند. برای خود ضرب‌الاجلی تعیین کنید و در یک محدوده زمانی مشخص کارهایتان را انجام دهید.

رویاهای خود را تحقق بخشید.
افراد تنبل انگیزه‌ای ندارند و اهداف خاصی را دنبال نمی‌کنند. بهتر است هراز گاهی ذهن خود را از دغدغه‌های فکری دور کنید و به ایده‌های جدید بیاندیشید سپس آنها را روی کاغذی بنویسید و برای عملی شدن آن تلاش کنید.
درباره رویا قبلا زیاد صحبت کردیم، اما توصیه میکنیم حتما این نوشته را بخوانید.

قانون دو دقیقه را اجرا کنید.
این  ایده یک استراتژی پیشنهادی توسط دیوید آلن، نویسنده کتاب “انجام کارها” است. او این قانون را برای ایمیل‌هایش انجام می‌دهد از دیدگاه او اگر کاری غیر مهم اما پیش آمده را می‌توانید در مدت دو دقیقه بررسی کنید به سرعت آنرا انجام دهید و تمامش کنید؛ در غیر این صورت آنرا به بعد موکول کنید یا نادیده‌اش بگیرید.

یک نیروی کمکی مهیا کنید.
اگر انجام کارها به تنهایی و توسط خودتان برایتان مشکل است در این صورت فردی را پیدا کنید که پاسخگو و مسئولیت پذیر بوده و در انجام کارها به شما کمک می‌کند. اگر بتوانید یک فرد قابل اعتماد و سخت‌کوش را پیدا کنید بسیار شرایط  بهتری برای انجام کارهایتان خواهید داشت.

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**