تخفیف استثنایی پکیح 10 پادکست برتر + دوره صوتی شروع قدرتمند

165هزار تومان فقط 99 هزار تومان تا سه شنه 6 تیر


گاو بنفش بودن تنها راه جذاب بودن و جلب توجه ها در دنیای امروز

8

«گاو بنفش» یک زلزله در دنیای بازاریابی بود، که به زیبایی توسط ست گادین طراحی شد… این گفته مارک شیفر از بزرگان بازاریابی و فروش آلمان است که برای اولین بار کتاب گاو بنفش را خوانده بود.

گاو بنفش را بهتر میتوایند تشخیص دهید و به خاطر بسپارید
گاو بنفش را بهتر میتوایند تشخیص دهید و به خاطر بسپارید

شاید تعجب کنید «گاو بنفش» چیست؟
خب فرض کنید در اتومبیل نشسته اید و درحال رانندگی از شمال کشور به جنوب هستید و مزارع و مراتع مختلف کشاورزی را در طول مسیر میبینید. شما میتوانید صدها گاو قهوه ای یا سیاه و سفید میبینید.

زیباترین گاو قهوه ای شاید در بین هزاران گاو قهوه ای سخت باشد پیدا کنید و باید خیلی وقت بگذارید و همه گاوهای قهوه ای را بررسی و مقایسه کنید اما ناگهان…

چشم تان به یک گاو بنفش میخورد !
یک گاو بنفش؟ مگر ممکن است همچین چیزی؟… اما شما آنقدر سرعت تان زیاد بود که از آنجا رد شدید و رفتید.

پس از سال ها اگر در بین دوستان تان صحبت از خاطرات باشد، شما بدون شک آن «گاو بنفش» را به خوبی به خاطر خواهید داشت اما زیباترین، قوی ترین یا قد بلند یا کوتاه ترین گاو قهوه ای را چطور؟… فراموش میکنید.

این ایده اصلی کتاب «گاو بنفش» اثر استاد و رهبر دنیای بازاریابی عصر حاضر یعنی «سِت گادین» است.

چطور گاو بنفش باشیم؟

با چند مثال احتمالا خودتان متوجه خواهید شد…

» وقتی‌ که انیشتین تئوری جاذبه نیوتن را به چالش می‌کشید و می‌گفت نور ماهیتی دوگانه دارد، خیلی‌ها به او خندیدند. قانون نسبیت آلبرت انیشتین را برخی از دانشگاه‌های برجسته مورد تمسخر قرار می‌دادند و می‌گفتند که تئوری او بیشتر در حوزه هنر و تخیل جای دارد تا این که در علم گنجانده شود.

» جانی دپ در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که دوست ندارد فیلم‌هایی را که در آنها بازی کرده است، خود تماشا کند. «کار من این است که پشت دوربین باشم و بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.. این فیلم‌ها برای شمای بیننده است، نه من» جانی تا به‌ حال هیچ‌ یک از فیلم‌های خود را ندیده است…

خواننده، آهنگساز و ترانه سرای مشهور ایرانی ارمنی «لوریس چکناواریان» را می‌شناسید که می‌گوید : «عشق چیزی جز بازی منطق نیست. عشق از غده هیپوفیز می‌آید! بازی‌ای که هر کسی در آن می‌خواهد برنده باشد».

ست گادین و اهمیت گاو بنفش بودن
ست گادین و اهمیت گاو بنفش بودن

به قول استیو جابز، می‌توانید درباره هر یک از این اشخاص نظر خودتان را داشته باشید. می‌توانید عاشق آنها باشید یا نسبت به آنها احساس تنفر کنید. اما یک چیز انکار نشدنی است؛ اینکه نمی‌توانید این افراد را نادیده بگیرید !

این افراد را همان گاو بنفش ها هستند. برخلاف همه افرادی که طبق اصول بازی میکنند و در اطرافمان می‌بینیم، این افراد، با عقاید، اصول، اعمال و منطق شان تمام اصول و چارچوب های قدیمی را در هم ریختند.

البته همیشه گاو بنفش و متفاوت بودن خوب نیست؛ اما همیشه توجه همه را به خودش جلب می‌کند…

در این مقاله میخواهیم به شما بگوییم چطور از جدیدترین اصل دنیای بازاریابی بتوانید استفاده کنید، گاو بنفش باشید تا همه شما را ببینند، جذاب باشید و شما را به خاطر بسپارند.

این مقاله برای افرادی توصیه میشود که :

  • میخواهند کسب و کارشان را تبلیغ کنند اما اصول نوین تبلیغات را میخواهند اجرا کنند
  • میخواهند کاری بزرگ در زندگی انجام دهند و در اذهان عمومی به خاطر سپرده شوند
  • میخواهند برند شخصی داشته باشند

و تمام کسانی که میخواهند با این ایده خارق العاده آشنا شوند…

گاو بنفش جذاب است، اما چطور؟

در زمان‌های بسیار قدیم، مردم بر این باور بودند که جذابیت بسیار زیاد ذاتی، عجیب و متفاوت بودن را به همراه خواهد داشت.

«جذابیت با عادی بودن سازگاری ندارد؛ جذابیت عجیب است!»

اگر به شما گفته باشم که تایلند کشوری زیباست، ممکن است به این فکر بیفتید که روزی از این کشور زیبا دیدن کنید.
اما اگر به شما بگویم که روزگاری در تایلند کشیشی زندگی می‌کرد که ۳۰۰ سال پیش مرده و هنوز جسدش فاسد نشده است، خواهید گفت: «واقعاً؟! همین الآن باید بروم از تایلند دیدن کنم.»

اگر به شما بگویم که عصبانیت احساسی ناخوشایند است، خواهید گفت: «بله، موافقم»
اما اگر بگویم که عصبانیت می‌تواند به‌شدت برای شما مفید و سازنده باشد، خواهید گفت: «صبر کن ببینم! چطور؟»

افرادی که طرز تفکر آنها با عموم مردم هم‌خوانی ندارد به‌ شدت جذاب خواهند شد! دوست دارید بدانید که چرا این افراد این‌ گونه هستند؟ چرا چنین طرزتفکری دارند؟ این کنجکاوی شما را مجبور خواهد کرد که آنها را بیشتر بشناسید…

 

به هرچه که ممنوع شود، علاقه پیدا خواهیم کرد!

پژوهشی در آمریکا انجام گرفت و نشان داد که کلوچه‌ای که از ظرفی که تنها دو کلوچه دیگر در آن باقی‌مانده برداشته شود، خوشمزه‌تر از کلوچه‌ای به نظر می‌رسد که در ظرفی پر از کلوچه است.

با گذر زمان، چنین پژوهش‌هایی نشان داده‌اند که چیزهایی که کمتر در دسترس هستند یا کمیابند، برای مردم مطلوب‌تر خواهند بود؛ بدون اینکه کارایی آنها اهمیت چندانی داشته باشد.

این جمله‌های تبلیغاتی را در نظر داشته باشید :

کاربر گرامی،
مشاهده کامل این محتوا فقط برای اعضای ویژه 
پروژه سوخت جت امکانپذیر است.
پروژه سوخت جت چیست؟ | میخواهم عضو ویژه شوم

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

  1. hp_energetic می گوید

    تکنیکی که توی خیلی از فیلم های خارجی میشه به راحتی پیداش کرد

  2. محمدحسین استقلال می گوید

    تمام مطالبتون فوق العادست ممنونم ولی اگه امکان داره همین مقالات رو به صورتی صوتی برای اعضا بزارید چون همشون عالی و کاربردی و فرصت نمیشه خیلی هاش رو خوند ولی میشه همه جا شنید

  3. barbara می گوید

    روش که بنوع با گول زدن مردم باعث پول درآوردن شود اصلا خوب نخواهد بود. کار باید محکم ، درست و با ارزش باشد

    1. مدیریت وبسایت کارآفرینان جوان می گوید

      دوست عزیز در این مقاله هیچ اشاره ای به گول زدن مردم برای پول درآوردن نشده !!!

  4. hatef zare می گوید

    عالی مثل همیشه

  5. mahdi911 می گوید

    باحال تر این سایت هیچ جا پیدا نمیکنی نگرد نیست چون گشتم نبود!!
    دیدم که میگما..
    حرف نداشت یک یک بود!!!

  6. رضا هوشمند می گوید

    دست گذاشتید روی موضوعات تاپ بهتون تبریک میگم بابت این وبسایت پرمحتوا

  7. siavash jooraki می گوید

    عالی و بی نظیر

دیدگاه تان را ارسال کنید