10 فرمانی که در سال 1950 نوشته شد باعث موفقیت یکی از بزرگترین بانک های دنیا شد

1

10 فرمانی که در سال 1950 نوشته شد
باعث موفقیت یکی از بزرگترین بانک های دنیا شد

 

شرکت Goldman Sachs (گلدمن ساشِز) در اصل یک بانک سرمایه گذاریِ بین المللی و خصوصی است که توانسته امروزه به جایگاهی برسد که در رده بانک های سرمایه گذاری سرآمد باشد، امنیت مالی را تضمین کند و مدیریت سرمایه گذاری مشتریان را هم ارائه کند… اما چطور؟

با وجود رقبای دولتی سرسخت، چطور یک بانک خصوصی توانسته به چنین جایگاه بالایی دست پیدا کند؟ در واقع تمام پیشرفت های این شرکت، مدیون فردی به نام John Whitehead است.

جان وایتهد، چندی پیش دار فانی را وداع گفت، اما برای همیشه افسانه ای را که برای شرکت گلدمن ساشز خلق کرد را کسی از یاد نخواهد برد.

زمانی که به وایتهد در مورد رقابت در چنین عرصه ای و راه حل ها موجود برای پیروزی گفتند، او تنها 7 روز فرصت خواست تا پاسخ پرسش آنها را پیدا کند.

وایتهد پس از 7 روز، با 14 اصل تجارت برگشت.

این 14 اصل، در واقع سرلوحه این شرکت تا به امروز هست که میتوانید از اینجا نیز بخوانید. اما پس از پیشروی در چنین بازار پررقابتی، مشکلی دیگر پیش آمد که اینبار نیز به جان وایتهد رجوع کردند.

مشکل این بود که کارمندان فروش، نمیدانستند چطور بتوانند با رئسا شرکت های برتر معامله کنند و یا حتی فقط صحبت کنند تا به اطلاعاتی دست پیدا کنند.

برای همین منظور، وایتهد مجددا دست به کار شد و توانست اینبار 10 فرمان مهم به رشته تحریر درآورد تا یک تیم فروش قدرتمند، متشکل از افرادی موفق و حرفه ای ایجاد کند.

این 10 فرمان تا به امروز نیز بر تمام دیوارهای بخش فروش این شرکت نصب شده است و حتی تا به امروز پس از 70 سال این 10 فرمان قدرت عجیب و فوق العاده ای دارند.

وایتهد، این 10 فرمان را چنین نوشت :

  • زمان تان را صرف پیگیری کسب و کارهایی که ما نمیخواهیم، نکنید.
  • این رئیس است که تصمیم میگرد – نه مدیر مالی؛ رئیس تان را می شناسید؟
  • به همان اندازه که گرفتن یک کار رده دوم (معمولی) آسان است، کار رده اول (عالی) هم آسان است.
  • تا زمانی که صحبت میکنید، نمیتوانید چیزی یادبگیرید.
  • کسب احترام 1 نفر به مراتب مهم تر است از آشنایی با 100 نفر
  • وقتی کاری باید انجام بشه… انجامش دهید.
  • افراد مهم دوست دارند با افراد مهم کار کنند، شما مهم هستید؟
  • هیچ چیز بدتر از یک مشتری غمگین نیست.
  • اگر کاری گرفتید، دیگر تمام مسئولیت پیشروی و به ثمر رسیدن آن به عهده خودتان است.
  • هیچوقت تقصیر کارهای اشتباه یا نشده را به گردن دیگری نیاندازید.

جان وایتهد به عنوان یکی از نوابغ فروش دنیا شناخته شده و تا به امروز نیست بر روی دیوار دفتر کارش این 10 فرمانش که ناجی کارمندان بخش فروشش بود نوشته شده.

در همین زمینه، مطالب زیر را بخوانید :

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

1 دیدگاه جالب

  1. saeidesz می گوید

    مرد بزرگي بود.. روحت شاد
    اين سايت راهتو ادامه ميده..

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**