12 قدم کوچک برای داشتن یک زندگی شاد

7

افراد موفق معمولا شادتر از دیگرانند. شک دارید؟ افراد موفق اطرافتان را زیر نظر بگیرید تا رابطه شادی با موفقیت را به خوبی درک کنید… اما سوال اینجاست : چرا ما شاد نباشیم؟

افرادی که وارد دنیای کارآفرینی و موفقیت میشوند احساس میکنند باید زندگی سختی را تحمل کنند به امید یک روز خوب که هرگز اون روز خوب رو نخواهند دید، چرا؟ چون این ذهنیت اشتباه است.

شما زندگی نمیکنید تا کارآفرینی کنید ، شما کارآفرینی میکنید که زندگی کنید

تحقیقات نشان داده : افراد شادتر، نسبت به دیگران موفق تر اند. شاید دلیل خوبی برای شاد بودن در محل کارتان باشه اما ماجرا جالب تر هم میشه وقتی بفهمید : افراد شاد، روابط دوستانه موفق تر، سلامت ذهنی بیشتر و عمر بیشتر نیز دارند.
یک روحیه شاد میتواند خیلی به نفع شما باشد… اما برای شروع نیاز نیست کتاب ها قطور و علمی ارتباط شادی با زندگی و … را بخوانید، شما در همین مقاله 12 قدم کوچک را میخوانید که ناخودآگاه شما را تبدیل به یک فرد شادتر میکند.

برای مثال تاحالا دقت کردید بعضی روزها صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب احساس خیلی بدی دارید اما در طی روز احساستان از این رو به آن رو میشود و کاملا فردی شاد میشوید؟ دلیلش کارهایی بود که انجام دادید شاید اصلا به آنها هم توجه نکردید اما تاثیرشان را بر شما گذاشته اند.

این 12 قدم را از امروز در طی روز انجام بدید و خواهید دید چه تفاوت عظیمی در نوع روابط، خلاقیت, ایده پردازی و حتی موفقیت در کسب و کارتان پدیدار خواهد شد :

12 قدم کوچک برای داشتن یک زندگی شاد :

 

1. هنگام صبح زمانی را برای خودتان به دور از تکنولوژی اختصاص دهید :
خب اگر صبح ها با زنگ موبایلتان بیدار میشوید اشکال ندارد اما بعد از بیدا شدن موبایل و وسایل تکنولوژیک دیگر را از خودتان دور کنید. یک صبحانه مقوی و سالم بخورید بدون چک کردن پیامک های دیشب تان. یک چای یا قهوه داغ نوش جان کنید بدون چک کردن پیغام های صوتی تان و بعد حداقل یک منظره طبیعی برای خودتان داشته باشید (مانند گلدان) برای رسیدگی روزانه تا انرژی سالم طبیعت را هرروز صبح جذب کنید.

 

آلکساندر مایلن
آلکساندر مایلن

 

2. بیشتر خارج از اتاق یا خانه باشید :
آفتاب میتواند کارهای خارق العاده ای برای شما انجام دهد. زمانی را که بیرون از خانه، شرکت و … هستید آفتاب باعث تشکیل ویتامین D در بدنتان میشود و این ویتامین ناخودآگاه حس شادی در شما ایجاد میکند. دلیلی اصلی فصول حزن انگیز پاییز و زمستان نیز کمبود آفتاب است.

 

3. در زمان حال باشید :
در زمان حال بودن شاید کمی سخت باشد. امروزه با شبکه های اجتماعی و تکنولوژی در دسترس مردم و بروزرسانی های پی در پی کمتر کسی یادش می ماند که در زمان حال حضور داشته باشد. سعی کنید در زمان حال باشید و تنها به یک چیز فکر کنید. با این آگاهی در زمان حال بودن میتوانید تمرکزتان را نیز افزایش دهید

 

4. فعال باشید :
هر فردی قابلیت های فیزیکی مختلفی دارد، پس کاری که برای یک نفر مفید است میتواند برای شخص دیگری مضر باشد. پس کاری را انجام بدهید که حس خوبی به شما دهد نه صرفا برای اینکه شخص دیگری آن کار را انجام داده و موفق شده پس شما هم آن کار را انجام دهید.
یک فعالیت خوب با توجه به فیزیکتان میتواند باعث ترشح اندروفین در مغزتان شود ،ماده ای که حس شادی و سرور به شما میدهد.

 

5. دعا یا مراقبه کنید :
هر روز زمانی را به عبادت یا مراقبه اختصاص دهید. مهم نیست از چه دین و مذهبی هستید و یا اصلا به خدا اعتقاد دارید یا نه، یک عبادت ساده، یک تقویت باور به نیرویی بالاتر و یک درون یابی چند دقیقه ای میتواند انرژی مضاعفی به شما دهد.
شما میتوانید حتی برای 5 دقیقه در روز چشمانتان را ببنیدید و تنها بر روی تنفس تان تمرکز کنید.

 

6. با دوستانتان در تماس باشید :
به اقوام و آشنایانتان زنگ بزنید و احوال پرسی کنید. به دوستتان که در کشور دیگر است ایمیل بزنید. با شخصی که دوست دارید ارتباط برقرار کنید یک برنامه ای بچینید تا آشنا شوید. با دوستانتان آخر هفته بیرون بروید. این کارها باعث میشود نیاز روابط اجتماعی تان برطرف شود.
زمانی که از ما می پرسند “حالت چطوره؟” جوابی که میدهیم در واقع نوع روابط اجتماعی مان است. زمانی که شاد هستیم دقیقا روابط خوبی را تجربه کرده ایم و زمانی که ناراحت احتمالا روابطمان در شرایط بدی قرار داشته است.

 

7. یک لیست روزانه از کارهایی که باید انجام بدید داشته باشید اما در انجام دادن آنها زیاد سخت گیر نباشید :
حداکثر 5 یا 6 کار مهمی که باید در روز انجام دهید را به صورت لیست بنویسید و طبق اولویت بر اهمیت آنها را اولویت بندی کنید. و حداقل 2 کار مهم اول را در روز انجام دهید. این قدم کوچک باعث میشود احساس موفقیت کنید، احساس کنید کاری مثبت در روز انجام دادید.

 

8. بخوانید … و بنویسید :
شروع به کتاب خوانی کنید. لازم نیست حتما کتاب های کاری و علمی بخوانید، بعضی اوقات برای تقویت قوه تخیل خواندن کتاب ها داستان و رمان نیز خالی از لطف نیست. بعد از خواندن خودتان نیز روزانه چند سطر داستان یا مقاله ای بنویسید. این کار نیز باعث میشود قوه تخیلتان با افکارتان در قالب کلمات بر روی کاغد منتشر شوند و یک تمرین ذهنی خوب برای شما خواهد بود.

 

9. زمانی را به تفریح اختصاص دهید :
بعد از یک روز کاری، شاید به نظر منطقی بیاید تا یک برنامه شاد با دوستانتان را لغو کنید. اینکار را نکنید. شما نیاز دارید زمانی را در هفته به تفریح اختصاص دهید. کودک درون شما نیاز دارد تا شادی کند، بخندد و نیازهایش رفع شود پس هر هفته زمانی را برای تفریح و حفط روابطتان با دوستانتان ترتیب دهید.

 

10. سازماندهی شده باشید :
15 دقیقه در روز زمان بگذارید و کارهایی که باید در طول روز انجام دهید را سازماندهی کنید. اگر 15 دقیقه زمان در سر کار ندارید، صبح 15 دقیقه زودتر بیدار شوید. کمبود وقت یک بهانه است.

 

11. در زمانی موجه بخوابید :
هر فردی عادتی زمانی برای خواب دارد، بعضی ها فقط 2 ساعت می خوابند و خیلی هم عالی در روز بازدهی دارند بعضی افراد نیاز به خواب بیشتر دارند. اما به طور معمول هر فردی نیاز به 7 ساعت خواب دارد. 7 ساعت خواب راحت بدون آنکه متوجه شوید یک روز شادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

12. زمانی را به کار نکردن اختصاص دهید :
اگر تقویمتان به شما میگوید هیچ کاری برای انجام دادن در آخر هفته ندارید، پس خواهشا هیچ کاری انجام ندید. شاید به ظاهر سخت باشد که کاری را نیمه کار 5شنبه رها کنید و جمعه هم کار نکنید ! اما این به نفع شماست.
شما باید زمان کاریتان را با زمان شخصی تان تمیز دهید. نباید این دو را با هم بیامیزید.

و همیشه به خاطر داشته باشید : خوشبختی، کلید موفقیت است

به نظر شما چه کارهای دیگری در طول روز میتوانیم انجام دهیم تا شادتر باشیم؟
در قسمت نظرات زیر همین مطلب بنویسید

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

  1. Mohammad123 می گوید

    هر روز به امید اینکه یه روز عالیه از خواب بیدار شوید

  2. farshad می گوید

    سلام.به نظر من افراد شاد کسانی هستند با اینکه شاید دارای مشغله باشند ولی تمام سهمشون رو از انرژی پخش شده در کهکشان ها طلب می کنند… متشکر

  3. sara87 می گوید

    خودمان باشیم ،از کسایی که بهمون موج منفی میدن دور باشیم،رویاپردازی کنیم،آهنگهای شاد گوش بدیم،بعضی وقتا خودمون تنهایی بریم بیرون و با خودمون خلوت کنیم و جاهایی بریم که حالمونو خوب میکنه ،به خودمون اهمیت بدیم ،خودمونو دوست داشته باشیم

  4. Mmp می گوید

    اگر سعی کنیم هر هفته یک عادت بد را ترک کنیم احساس خیلی خوبی بهمون دست میده دعا کنید منم بتونم…

  5. Demonica می گوید

    خیلی خوب بود مرسی

  6. Amir می گوید

    این مطلب با ارزش است. شاید به نوعی هدف از زندگی در همین چند سطر خلاصه می شود!ممنون

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**