3 اصل طلایی که قبل از راه اندازی کسب و کار باید بدانید

1

3 اصل طلایی که قبل از راه اندازی کسب و کار باید بدانید

 

در دوران رکود و بحران اقتصادی در هر کشوری قشر جوان هنگامی که با واقعیت عریان پول درآوردن آشنا میشود خواسته یا ناخواسته مجبور میشود وارد دنیای کار شود و درست در همین دوران است که دیگران جوانان نیز به همین فکر افتادند و شاهد کمبود فرصت شغلی میشویم !

در همین زمان هر شغلی پیشنهاد شود بلاجبار قبول میکنند. حتی اگر دوست نداشته باشند, حتی اگر حقوق کافی در میان نباشد حتی اگر … زیرا گزینه دیگری وجود ندارد. اما افرادی هستند که جرات و شجاعتی بیشتر از افراد عادی دارند و میخواهند خودشان فرصت را خلق کنند. محتاج و نیازمند حقوق دیگران نیستند, خودشان میخواهند کاری را راه اندازی کنند و خودشان به دیگران حقوق بدهند. این افراد همان هایی هستند که رویاهای بزرگی در سر دارند, یکی از این افراد تو هستی؛ زیرا اگر به این مطلب رسیدی حتما رویایی بزرگ در سر داشتی و میخواهی به آن برسی پس ادامه بده…

اما راه اندازی کسب و کار به همین سادگی گفتن آن نیست… در این ماجراجویی نسبت شکست خوردن بیشتر از موفقیت است. به هر حال اگر درست سرمایه گذاری کنید یعنی کمتر از مقدار دارایتان را سرمایه گذاری کنید, میتوانید اگر شکست هم خوردید ادامه دهید و به مرحله مقروضی نرسید.

شروع کردن؛
سخت ترین قسمت هر کاری است, اما اگر بعضی از اصول اولیه آنرا بدانید؛ قابلیت بیشتری خواهید داشت تا این قسمت را به نفع خودتان تمام کنید.

یک سری اصول هستند که در راه اندازی هر کسب و کاری باید بلد باشید. یک سری سبک سنگین ها که چه چیزهایی مهم اند, چه چیزهایی مهم نیستند, کجا ها باید وقت بگذارید کجا ها اصلا نباید وقت بگذارید ,چه آماری مهم است ,چه آماری مهم نیست و …

شما اگر چندین و چند بار شکست بخورید و مجددا ادامه دهید شاید این اصول را اگر خیلی ریزبین باشید یاد بگیرید, اما میتوانید مسیر آزمون خطا را کوتاه تر کنید ! شما میتوانید این تجربیات را بخوانید و بیاموزید بجای اینکه وقتتان را برای یادگرفتن آن چندین سال معاوضه کنید.

3 اصل طلایی که برای شروع کسب و کارتان باید به آن دقت کنید :

1. هر تصمیم خوب کاری, نیازمند آنالیز کامل است :
هزاران نفر ایده های خوبی در سر دارند؛ اما فقط یک استراتژی لازم دارند تا ایده هایشان را به عمل تبدیل کنند. شما هم باید ایده هایتان را سازماندهی کنید؛ تمام جزییات آنرا بررسی کنید, نیاز سنجی کنید که آیا در بازار نیاز آن وجود دارد؟ چقدر اجرای آن هزینه بر خواهد بود؟ چقدر هزینه ساعتی خواهد بود؟ چطور محصول را به دست مشتری برسانید؟ و …

یکی از بهترین روش های آنالیز بازار روش تحلیل SWOT است (ضعف / قوت / فرصت / تهدید)


مشاهده این محتوای اختصاصی فقط برای کاربران ویژه امکانپذیر است
  • ثبت نام اکانت جدید

    مدت اشتراک عضویت ویژه تان را انتخاب کنید :

    • یک ماهه
    • 20,000 تومان
    • 35 روز
    • 5 روز هدیه
    • سه ماهه
    • 49,000 تومان
    • 100 روز
    • 10 روز هدیه
    • شش ماهه
    • 89,000 تومان
    • 200 روز
    • 20 روز هدیه
    • یـک سالـه
    • 160,000 تومان
    • 390 روز
    • 25 روز هدیه

  • عضویت ویژه برای کاربران حرفه ای است :

    اعضای ویژه سوخت جت با تهیه حق اشتراک ماهیانه\سالیانه در کنار محتوایی که کاربران عادی رایگان دریافت میکنند، محتوایی بیشتر و اختصاصی تر دریافت میکنند مثلِ :
    • دانلود رایگان محصولات فروشگاه
      هر ماه حداقل یک پادکست به صورت رایگان برای اعضای ویژه قرار میگیرد – لینک
    • کلیپ خلاصه کتاب های پرفروش روز دنیا – لینک
      کتاب های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز به زبان فارسی خلاصه شده و انیمیشین
    • سوخت جت هفتگی
       هر هفته تقریبا یک ویدیو یا فایل اختصاصی و سوپرایز – لینک
    • مقالات اختصاصی
      هر هفته سه مقاله ویژه در کنار 1000 مقاله آرشیو ـ لینک
    • فایل های ضمیمه دوره های صوتی
      (تمرین، کتاب و …) هر جلسه از سری دوره های #صفرتاصدویک – لینک
    • آرشیو پادکست های اختصاصی
      (بیش از 20 فایل صوتی اختصاصی) – لینک
    • تخفیفات ویژه فروشگاه
      برای خرید محصولات فروشگاه سوخت جت با قیمت استثنایی – لینک

  •  

    مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

    1 دیدگاه جالب

    1. Mohammad123 می گوید

      به هر روشی و هر میزانی شروع کنید

    دیدگاه تان را ارسال کنید

    دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

    ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

    **‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**