4 راز جاودانه مشتری مداری که تنها سال ها تجربه می تواند آن را به شما بیاموزد

4

سال ها قبل از  همه گیر شدن  پست الکترونیک، شرکت های پستی امریکا رقابت بسیار شدیدی در به دست آوردن اکثریت مشتری را میان خود داشتند. در بین این شرکت ها، پست فدرال اکسپرس یا FedEx مدعی بود نامه های همه را در مدت حداکثر 24 ساعت به دست صاحبانشان می رساند.

یک عصر زمستانی در منطقه کلورادو – که آب و هوایی شبیه مناطق شمالی استان آذربایجان شرقی /غربی خودمان دارد و به هوای برفی مشهور است–  راه بین شهر دِنور ومنطقه ی کوهستانی کولورادو به علت کولاک بسیار شدید بند آمد.

ارتباط شرکت با شهر دِنور قطع شده بود و مشخص نبود نامه ها را چه زمانی می توان تحویل داد.
برای یکی از کـارمـنـدان شرکت این اتقاق توجیه ناپذیر بود…
او باور داشت که فدرال اکسپرس باید در کمتر از 24 ساعت بسته ها را به صاحبانش تحویل بدهد.  او بدون این که به عواقب حرفه ای کارش فکر کند، هِلی کوپتری (بالگرد!) را با هزینه شخصی کرایه کرد و راهی منطقه شد تا بسته ها به موقع تحویل مخاطبان بشوند.

این کارمند جسور شرکت، در داخل هِلیکوپتر با تلفن با اداره هواشناسی و ارتش تماس گرفت و محل دقیق نشستن هلی کوپتر را شناسایی کرد و نامه ها را به موقع تحویل داد بدون این که حتی مسئولین و سرپرستان شرکت پست فدرال اکسپرس متوجه این موضوع بشوند!

بعد از این ماجرا روزنامه ها خبر را به همه جا مخابره کردند.
شرکت تصمیم گرفت هزینه بیست و چند هزار دلاری کرایه هلیکوپتر را با کمال میل بپردازد؛اما… امروز کسی نام آن مرد وظیفه شناس را نمی داند.
ولی، این ماجرا میلیون ها دلار شهرت و اعتبار نصیب برند فدرال اکسپرس کرد.

در عرصه کارآفرینی در ایران مشتری مداری شامل دو کار کالا بی اهمیت و بی فایده و همه گیر است:

  •  ارسال پیامک های مناسبتی
  •  ضبط پیغام تلفنی مشتریان

برای بسیاری، همین دو کار کافی است !
برای همان 98 درصد همیشگی… افراد عام و متوسط جامعه که هیچوقت بیش از یک حد تعریف شده پیشرفت نمیکنند.

 

داگلاس کاننت
داگلاس کاننت

 

اما دو درصد همیشه برنده کار های بیشتری انجام میدهند…
در این مقاله به 4 راز مادام العمر مشتری مداری می پردازیم که تنها سال ها تجربه می تواند آن ها را در اختیار شما قرار بدهد.

از این مقاله چه چیز هایی میخواهیم یادبگیرید؟

  • واضح ترین چیزی که در مشتری مداری اهمیت دارد چیست؟
  • سوال حیاتی که سال ها شما را در زمره غول های مشتری مداری قرار خواهد داد چیست؟
  • چرا سومین سطح مشتری مداری در عین ساده بودن فراموش می شود؟
  • بالاترین سطح خدمات مشتری مداری چه هنگامی اتفاق می افتد؟

مشاهده این محتوای اختصاصی فقط برای کاربران ویژه امکانپذیر است
  • ثبت نام اکانت جدید

    مدت اشتراک عضویت ویژه تان را انتخاب کنید :

    • یک ماهه
    • 20,000 تومان
    • 35 روز
    • 5 روز هدیه
    • سه ماهه
    • 49,000 تومان
    • 100 روز
    • 10 روز هدیه
    • شش ماهه
    • 89,000 تومان
    • 200 روز
    • 20 روز هدیه
    • یـک سالـه
    • 160,000 تومان
    • 390 روز
    • 25 روز هدیه

  • عضویت ویژه برای کاربران حرفه ای است :

    اعضای ویژه سوخت جت با تهیه حق اشتراک ماهیانه\سالیانه در کنار محتوایی که کاربران عادی رایگان دریافت میکنند، محتوایی بیشتر و اختصاصی تر دریافت میکنند مثلِ :
    • دانلود رایگان محصولات فروشگاه
      هر ماه حداقل یک پادکست به صورت رایگان برای اعضای ویژه قرار میگیرد – لینک
    • کلیپ خلاصه کتاب های پرفروش روز دنیا – لینک
      کتاب های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز به زبان فارسی خلاصه شده و انیمیشین
    • سوخت جت هفتگی
       هر هفته تقریبا یک ویدیو یا فایل اختصاصی و سوپرایز – لینک
    • مقالات اختصاصی
      هر هفته سه مقاله ویژه در کنار 1000 مقاله آرشیو ـ لینک
    • فایل های ضمیمه دوره های صوتی
      (تمرین، کتاب و …) هر جلسه از سری دوره های #صفرتاصدویک – لینک
    • آرشیو پادکست های اختصاصی
      (بیش از 20 فایل صوتی اختصاصی) – لینک
    • تخفیفات ویژه فروشگاه
      برای خرید محصولات فروشگاه سوخت جت با قیمت استثنایی – لینک

  • در همین زمینه، مقاله های زیر را حتما بخوانید :

    مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

    4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

    1. mhnsuccess می گوید

      خب آخه چطوری مشتری را شگقت زده کنیم ؟

    دیدگاه تان را ارسال کنید

    دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

    ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

    **‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**