تکنیک های چریکی برای پیروزی در رقابت های نابرابر

چریک ها گروه کوچک، چابک و سریع هستند که...

5

اگر تعارف ها را کنار بگذاریم… دنیای تجارت، دنیای بی رحمی است !
هیچکس عاشق چشم و ابروی شما نیست که سهم خودش را که میتواند در بازار کسب کند، به شما بدهد. هیچکس حاضر نیست اجازه بدهد سودی که مال خودش است را به شما به خانه ببرید…

دنیای تجارت و بازار آزاد به خوبی توسط قانون جنگل اداره میشود.
ضعیف مجبور است از صحنه رقابت حذف شود و قوی روز به روز قوی تر میشود؛ این یک اصل است و نمیتوانید اصول را عوض کنید… شما فقط میتوانید اصول را بشناسید و به کمک آن رقیب را شکست دهید.

  • زمانی که Google در گاراژ خانه ای مشغول به فعالیت بود، شرکت Yahoo یک غول در دنیای موتورهای جستجو بود

مانند هر رقابتی، برگ برنده دست کسی است که اصول و قوانین آن بازی را بلد است.
اما بعضی وقت ها سوال پیش می آید که اگر همیشه قوی تر ها برنده بازار هستند، پس نباید هیچکس هیچوقت وارد این رقابت شود؟ پاسخ خیر است.

شما نه تنها میتوانید وارد عرصه رقابت شوید… بلکه میتوانید رقیب بزرگ تان را هم از رقابت بیرون کنید !

  • شرکت Apple وقتی در گاراژ خانه استیو جابز شروع به کار کرد، IBM غول دنیای کامپیوترهای خانگی بود

واژه چریکی از نیرو های جنگی چریکی (پارتیزانی) گرفته شده.
این دسته ها که خود را چریک مینامیدند همانند بنیان گذار این واژه چه گوارا و فیدل کاسترو، عقیده داشتند که میتوانند با استفاده از منابع انسانی کمتر و تسلیحات کمتر از دشمن، اما با روش و زمانبندی درست بر دشمن پیروز شوند.

به صورتی که گروه های کوچک و نا منظم با استفاده از تاکتیک های کمین، هجوم ناگهانی، جابجایی سریع و غافلگیری دشمن را غافل گیر کنند و جنگ را پیروز شوند.

برای مثال؛
چنگیز خان مغول که قبلا مقاله «تاکتیک جنگ مغول ها برای پیروزی سریع در زندگی» را راجع بهش خواندید، در یکی از جنگ ها نیروی بسیار بسیار کمتری نسبت به دشمن داشت. او به ارتش خود دستور داد تا در شب حمله کنند و هنگام پیشروی به سمت دشمن، هر کس چهار مشغل در دست بگیرد.

این حقه ساده باعث شد تا دشمن از دور، تعداد نیروهای چنگیزخان مغول را بیش از آنچه که هست تخمین بزند و عقب نشینی کند.

برای این باید چریکی عمل کنید چون

در اکثر مواقع شما نمیتونید فقط به زور و یا منابع ای که در اختیارتان هست برای پیروزی در رقابت، متوسل شوید. شما باید چریکی عمل کنید، یعنی با استفاده از کمترین منابع، پیروزی رقابت را به نام خودتان کنید.

برای اینکار شما ابتدا باید رقابت را تجزیه تحلیل کنید؛ پیوسته رقیب را زیر نظر بگیرید و بهترین زمان را برای حمله به منظور پیروزی در رقابت را شناسایی کنید. این کار نه آسان است، نه راحت… اما پاداشی که در صورت موفقیت به همراه دارد باعث میشود تمام سختی ها و ناراحتی ها را در یک لحظه فراموش کنید.

امروزه این اصطلاح در دنیای تجارت، بازاریابی و تبلیغات نفوذ کرده و ما انواع بازاریابی چریکی، تبلیغات چریکی و رقابت های چریک های دنیای کسب و کار را شاهد ظهورشان هستیم که بیشتر برای کسب و کارهای نوپا به علت کمبود منابع و … استفاده میشود.

در این مقاله میخواهیم به شما روش های چریکی برای پیروزی در رقابت را آموزش دهیم.
چطور با کمترین امکانات، منابع و محدودیت ها بیشتری حد سهم بازار، مشتری و حتی توجه مخاطب را جلب کنید؟


مشاهده این محتوای اختصاصی فقط برای کاربران ویژه امکانپذیر است
  • ثبت نام اکانت جدید

    مدت اشتراک عضویت ویژه تان را انتخاب کنید :

    • یک ماهه
    • 20,000 تومان
    • 35 روز
    • 5 روز هدیه
    • سه ماهه
    • 49,000 تومان
    • 100 روز
    • 10 روز هدیه
    • شش ماهه
    • 89,000 تومان
    • 200 روز
    • 20 روز هدیه
    • یـک سالـه
    • 160,000 تومان
    • 390 روز
    • 25 روز هدیه

  • عضویت ویژه برای کاربران حرفه ای است :

    اعضای ویژه سوخت جت با تهیه حق اشتراک ماهیانه\سالیانه در کنار محتوایی که کاربران عادی رایگان دریافت میکنند، محتوایی بیشتر و اختصاصی تر دریافت میکنند مثلِ :
    • دانلود رایگان محصولات فروشگاه
      هر ماه حداقل یک پادکست به صورت رایگان برای اعضای ویژه قرار میگیرد – لینک
    • کلیپ خلاصه کتاب های پرفروش روز دنیا – لینک
      کتاب های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز به زبان فارسی خلاصه شده و انیمیشین
    • سوخت جت هفتگی
       هر هفته تقریبا یک ویدیو یا فایل اختصاصی و سوپرایز – لینک
    • مقالات اختصاصی
      هر هفته سه مقاله ویژه در کنار 1000 مقاله آرشیو ـ لینک
    • فایل های ضمیمه دوره های صوتی
      (تمرین، کتاب و …) هر جلسه از سری دوره های #صفرتاصدویک – لینک
    • آرشیو پادکست های اختصاصی
      (بیش از 20 فایل صوتی اختصاصی) – لینک
    • تخفیفات ویژه فروشگاه
      برای خرید محصولات فروشگاه سوخت جت با قیمت استثنایی – لینک

  • در همین زمینه، توصیه میکنیم نوشته های زیر را حتما بخوانید :

    مقالات قبلی که منتشر شدند : مقالات بیشتر از این نویسنده

    5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

    1. 5760 می گوید

      سلام سایت بسیار عالی وپرباری است موفق باشید

    2. s.sanazy می گوید

      سلام خیلی ریز نوشته شده میشه درشت تایب کنید؟

    3. samanehz می گوید

      ادامه این مطلب و نمی تونم ببینم

      1. Admin می گوید

        دوست عزیز شما باید عضو پروژه سوخت جت باشید تا بتوانید مطالب مربوط به اعضای این پروژه را به صورت کامل مشاهده کنید

    4. Hossein.satari می گوید

      بسیار عالی و مسمر ثمر بود
      با تشکر

    دیدگاه تان را ارسال کنید

    دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

    ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

    **‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**