با رعایت این سه تکنیک هر مطلبی را به دیگران می‌فهمانید و مجذوب حرف‌هایتان خواهند شد

تابه‌حال افرادی را دیده‌اید که هر هدفی در زندگی تعیین می‌کنند به آن می‌رسند. در حالی که بیشتر مردم در رسیدن به تنها یکی از هدف‌هایشان سالیان سال است که موفق نمی‌شوند. این تفاوت از کجاست؟

زمانی که ما یک هدف را تعیین می‌کنیم به طور ناخودآگاه با خودمان و با دیگران باید ارتباط برقرار کنیم. اما در جامعه امروزی ارتباط با خود و دیگران در وضعیت بحرانی قرار دارد. متأسفانه کمترین آموزش در چنین بخشی به ما داده شده است. مثلاً در هنگام حرف زدن اکثر ما اولین جملاتی که به ذهنمان می‌رسد را ادا می‌کنیم و فکر می‌کنیم که طرف مقابل مفهومی که ما از آن جمله مد نظر داریم را کاملاً متوجه می‌شود و همین امر ارتباط ما با دیگران را خراب می‌کند.

 

نکته بدتر این است که ما در بخش ارتباط با خودمان هم بسیار ضعیف هستیم. ما فکر می‌کنیم مغزمان چون درون ماست کاملاً می‌داند منظورمان از انتخاب یک هدف چیست. اما این اشتباه است. به همین دلیل ساده است که 95% از مردم هرگز به هدف مورد نظر خود دست پیدا نمی‌کنند و هدف‌هایی که معمولاً تعیین

می‌کنیم درهمان 3-4 هفته ابتدایی فراموش می‌شوند.

همیشه کلمات با تصویری که ذهن ما از آن‌ها می‌سازند متفاوت است. همین تصور اشتباه از کلماتی که خواسته ماست در ذهن خودمان است که ما را گمراه می‌کند. بگذارید با یک مثال مسئله را برایتان روشن‌تر کنم.

  • مثلاً: من قصد دارم به یک ساحل جداگانه سفر کنم و در یک کلبه چوبی روی آب یک هفته اقامت کنم.

چه تصویری از این در ذهن شما ساخته می‌شود؟ احتمالاً ساحل و کلبه روی آب. اما آیا این هدف من بوده است؟ شما چون کلمات من را شنیده‌اید فقط تصویر آن را برداشت می‌کنیم اما شاید هدف من از این سفر فقط تنها بودن است. همین! پس شما از سفر من ساحل و کلبه را می‌بینید و من تنهایی را. اگر من می‌خواستم برای شما با این جمله‌ام هدف را تعیین کنم اشتباه کرده‌ام. اشتباه دوم من این است که فکر می‌کنم شما متوجه می‌شوید که هدف من تنها بودن است.

در ذهن ناخودآگاه ما یک سیستم فیلترینگ وجود دارد که RAS نام دارد. این RAS چیزی شبیه به GPS است. وقتی شما یک هدف را تعیین می‌کنید. RAS بر روی یک تصویر از آن هدف قفل می‌کند

اما چطور باید بدانیم که RAS ما تصویر هدف را درست انتخاب کرده؟ چه برای خودمان و چه برای دیگران.

پس اگر من می‌خواستم که هدف اصلی‌ام را به مخاطبم درست برسانم باید جمله را این‌طور می‌گفتم:

  • من قصد دارم به یک ساحل جداگانه سفر کنم تا بتوانم کمی با خودم خلوت کنم، تنها باشم و فکر کنم. امید وارد کسی مزاحمم نشود!

برای اینکه بتوانیم درست مفهوممان را به طرفمان و حتی خودمان منتقل کنیم تا متوجه اصل هدف ما شود بهتراست این 3 اصل مهم را رعایت کنید:

شما دسترسی کامل به این محتوا را ندارید چون هنوز عضو ویژه سوخت جت نشدید !

تصمیم گرفتم عضو ویژه شوم


عضویت ویژه برای کاربران حرفه‌ای است :

اعضای ویژه سوخت جت با تهیه حق اشتراک ماهیانه\سالیانه در کنار محتوایی که کاربران عادی رایگان دریافت میکنند، محتوایی بیشتر و اختصاصی تر دریافت میکنند مثلِ :
  • خلاصه کتاب های پرفروش روز دنیا – لینک
    کتاب های پرفروش آمازون و نیویورک تایمز به زبان فارسی خلاصه شده و انیمیشین
  • سوخت جت هفتگی
     هر هفته تقریبا یک ویدیو یا فایل اختصاصی و سوپرایز برای دانلود – لینک
  • مقالات اختصاصی
    هر هفته سه مقاله ویژه در کنار 1300 مقاله آرشیو ـ لینک
  • فایل های ضمیمه دوره های صوتی
    تمرین، کتاب و … هر جلسه از سری دوره های آموزشی #صفرتاصدویک – لینک
  • آرشیو پادکست های اختصاصی
    بیش از 20 فایل صوتی اختصاصی – لینک
  • تخفیفات ویژه فروشگاه
    برای خرید محصولات فروشگاه سوخت جت با قیمت استثنایی – لینک

عضویت ویژه پروژه سوخت جت









مدت اشتراک عضویت ویژه تان را انتخاب کنید :

  • یـک سالـه
  • 430,000 تومان
  • 360 روز
  • 35% تخفیف
  • شش ماهه
  • 219,000 تومان
  • 180 روز
  • 35% تخفیف
  • سه ماهه
  • 119,000 تومان
  • 90 روز
  • 20% تخفیف
  • یک ماهه
  • 49,000 تومان
  • 33 روز
  • 3 روز هدیه




6 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. EHSAN ESKANDRI می گوید

    سلام
    انسان بی هدف مثل مرده متحرکه

    1. مرتضی گودرزی می گوید

      دقیقا

  2. آریا می گوید

    لطفا قفل مقاله رو بردارید

    1. مرتضی گودرزی می گوید

      باید عضو ویژه بشین

  3. حسین غلامرضایی می گوید

    خوب بود دوست عزیز ولی به نظرم اگر هدف احساسی انتخاب شه احساسی هم نابود میشه باید انگیزه قوی تری هم داشته باشیم ؟

    1. مرتضی گودرزی می گوید

      بله درسته ، البته انتخاب هدف و پیگیری اون به فاکتورهای زیادی نیاز داره که توی آدم های مختلف متفاوته

دیدگاه تان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**