• info@12ceo.ir
  • ایران - تهران - دفتر سایت مدیر عامل

درباره موسیقی الکتریکی

معرفی
موسیقی الکترونیک موسیقی است که از آلات موسیقی الکترونیک و فناوری موسیقی الکترونیک در تولید خود استفاده می کند. نوازنده الکترونیک شخصی است که چنین موسیقی را می سازد و/یا اجرا می کند. به طور کلی می توان بین صدای تولید شده با استفاده از وسایل الکترومکانیکی و صدای تولید شده با استفاده از فناوری الکترونیک تمایز قائل شد. نمونه هایی از دستگاه های تولید صدا الکترومکانیکی عبارتند از telharmonium، ارگ هاموند و گیتار الکتریک. ما می‌توانیم با استفاده از دستگاه‌هایی مانند ترمین ، سینت‌سایزر صدا و رایانه به تولید صدای کاملاً الکترونیکی دست یابیم.
پیشنهاد ما: دانلود آهنگ جدید
اولین دستگاه های الکترونیکی برای اجرای موسیقی در تاریخ موسیقی الکترونیک در پایان قرن نوزدهم ساخته شد. اندکی پس از آن، آینده پژوهان ایتالیایی صداهایی را بررسی کردند که قبلاً موسیقی تلقی نمی شدند. در طول دهه‌های 1920 و 1930، سازهای الکترونیکی معرفی شدند و اولین آهنگ‌ها برای سازهای الکترونیکی ساخته شدند. در دهه 1940، نوار صوتی مغناطیسی به نوازندگان این امکان را می داد که صداها را با نوار ضبط کنند و سپس با تغییر سرعت یا جهت نوار، آنها را تغییر دهند. این امر منجر به توسعه موسیقی نوار الکتروآکوستیک در دهه 1940 در مصر و فرانسه شد. Musique Concrète که در سال 1948 در پاریس ایجاد شد، بر اساس ویرایش قطعات ضبط شده با هم از صداهای طبیعی و صنعتی بود. موسیقی تولید شده صرفاً از ژنراتورهای الکترونیکی اولین بار در سال 1953 در آلمان تولید شد.
پیشنهاد ما: دانلود آهنگ جدید
یک تحول مهم
یک پیشرفت مهم جدید، ظهور کامپیوترها به منظور آهنگسازی بود. در سال 1951 در استرالیا اولین ترکیب الگوریتمی انجام شد. در آمریکا و اروپا، پیشروی الکترونیک زنده در اوایل دهه 1960 آغاز شد. در طول دهه 1970 تا اوایل دهه 1980، Minimoog مونوفونیک زمانی به پرکاربردترین سینتی سایزر در آن زمان در موسیقی هنری محبوب و الکترونیکی تبدیل شد.

در دهه 1970، موسیقی الکترونیک تأثیر قابل توجهی بر موسیقی عامه پسند گذاشت. ژانرهایی مانند کراتوک، دیسکو، موج نو و سینت پاپ ظهور کردند. آنها سینت سایزرهای پلی فونیک، درام های الکترونیکی و ماشین های درام را به کار گرفتند. در دهه 1980، موسیقی الکترونیک در موسیقی عامه پسند بیشتر شد. موسیقی رایج بیشتر و بیشتر بر سینت سایزرها، دستگاه های درام قابل برنامه ریزی و سینت سایزرهای باس تکیه می کرد. فن آوری های دیجیتال برای سینتی سایزرها از جمله سینت سایزرهای دیجیتال در اوایل دهه 1980 رایج شد. گروهی از نوازندگان و تاجران موسیقی، رابط دیجیتال ابزار موسیقی (MIDI) را توسعه دادند.
پیشنهاد ما: دانلود آهنگ جدید
موسیقی تولید شده الکترونیکی در دهه 1990 به دلیل ظهور فناوری موسیقی مقرون به صرفه در حوزه محبوب رایج شد. موسیقی الکترونیک معاصر شامل انواع و اقسام مختلف است از موسیقی هنری تجربی تا فرم های محبوب مانند موسیقی رقص الکترونیک. امروزه موسیقی پاپ الکترونیکی بیشتر در فرم 4/4 آن قابل تشخیص است. این بسیار بیشتر با فرهنگ جریان اصلی مرتبط است، برخلاف اشکال قبلی آن که به بازارهای خاص اختصاص داشت.
پیشنهاد ما: دانلود آهنگ جدید
در آغاز قرن بیستم، آزمایش با الکترونیک در حال ظهور منجر به اولین آلات موسیقی الکترونیک شد. این اختراعات اولیه فروخته نشدند، بلکه در تظاهرات و اجراهای عمومی مورد استفاده قرار گرفتند. به مخاطبان، به‌جای ترکیب‌های جدید برای سازها، بازتولید موسیقی موجود ارائه شد. در حالی که برخی نوآوری در نظر گرفته می شدند و آهنگ های ساده تولید می کردند، Telharmonium به دقت صدای سازهای ارکستر را سنتز می کرد. به علاقه عمومی قابل توجهی دست یافت و به پیشرفت تجاری در پخش موسیقی از طریق شبکه های تلفنی دست یافت.

منتقدان کنوانسیون های موسیقی در آن زمان این تحولات را نویدبخش می دیدند. فروچیو بوسونی آهنگسازی میکروتونال را تشویق کرد که توسط سازهای الکترونیکی مجاز بود. او استفاده از ماشین‌ها را در موسیقی آینده پیش‌بینی کرد و طرح تأثیرگذار زیبایی‌شناسی جدید موسیقی را نوشت. آینده سازانی مانند فرانچسکو بالیلا پراتلا و لوئیجی روسولو شروع به ساختن موسیقی با نویز آکوستیک کردند. بنابراین، آنها می خواستند صدای ماشین آلات را برانگیزند. آن‌ها در مانیفست تأثیرگذار «هنر نویزها»، گسترش‌هایی را در صدا پیش‌بینی کردند که توسط الکترونیک مجاز بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *