راهنمای مقاله
- معرفی گروه حقوقی یاسا
- بهترین وکیل اداره کار کیست؟
- مشکلات و مسائل رایج حقوق اداره کار
- قرارداد
- حق سنوات
- حق بیمه
- بیمه بیکاری
- وکیل متخصص اداره کار
- اقدامات لازم در صورت بروز اختلاف میان کارگر و کارفرما
- نحوه تنظیم دادخواست علیه کارفرما
- مستندات مرود استفاده وکیل اداره کار در دعاوی کارگر و کارفرما
- اقرار
- شهادت شهود
- سند
- سوگند
- مشورت با مشاور حقوقی اداره کار چه مزایایی دارد؟
- هزینه مشاوره با وکیل متخصص اداره کار
- چرا به مشاوره حقوقی اداره کار نیاز داریم؟
- راههای دریافت مشاوره حقوقی اداره کار
- مشاوره حقوقی حضوری
- مشاوره حقوقی تلفنی
- مشاوره حقوقی آنلاین
- مشاوره حقوقی در واتساپ
- سوالات متداول
- چگونه مشاوره حقوق کار از یاسا بگیریم؟
- هزینه وکیل اداره کار چقدر است؟
- وکیل اداره کار چه کسی است؟
- وکیل اداره کار چه وظایفی دارد؟
در زندگی ما مسائل مختلفی ممکن است به وجود آید که برای حل آن نیاز به راهنماییهای یک فرد متخصص نیاز داریم.
یکی از آنها مسائل حقوقی و مشکلاتی است که امکان دارد در محیط کار و روابط کاری به وجود بیاید. برای اینکه این مسائل و مشکلات را بتوانیم حل کنیم، بهترین راهکار این است که با وکیل اداره کار مشورت کنیم.
به عنوان مثال امکان دارد درخصوص شیوه محاسبه و پرداخت اضافهکاری، مسائل مربوط به سنوات کار، تنظیم قرارداد کار، شرایط دریافت بیمه بیکاری، محاسبه تعطیلات و مانند آن به مشکل برخورده و نیاز به راهنمایی و مشاوره حقوقی وکیل اداره کار داشته باشیم.
البته نباید فکر کنید تنها کارمندان و کارگران میتوانند از وکیل اداره کار، مشاوره حقوقی دریافت کنند، چون بسیار پیش میآید که یک کارفرما در مسائل حقوق کار به مشکل برخورده و نیاز به راهنماییهای وکیل اداره کار داشته باشد.
درحقیقت هر دو طرف قرارداد کار یعنی هم کارگر و هم کارفرما میتوانند با وکیل متخصص مشورت کرده و از راهنماییهای او بهرهمند شوند. مثلا یک کارفرما میتواند در مورد موضوعاتی مانند نحوه پرداخت حقوق کارگران و کارمندان، نحوه تنظیم قرارداد کار برای دوری از دردسرهای آتی و غیره.
نوشته های مشابه
- چگونه استعفا بدهیم؟ ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
- دادخواست و درخواست چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
در ادامه این مقاله میخواهیم درمورد یکی از خدماتی که سایت یاسا به شما ارائه میدهد یعنی مشاوره حقوقی اداره کار صحبت کنیم. در این مطلب قرار است به موضوعاتی همچون معرفی گروه یاسا، مشکلات رایج حقوق کار، اقداماتی که باید در زمان بروز مشکل انجام داد و غیره بپردازیم.
معرفی گروه حقوقی یاسا
گروه حقوقی یاسا بیش از یک دهه است که در زمینه حقوقی فعالیت دارد و تجارب زیادی در بخشهای مختلف حقوق همچون حقوقی، کیفری، ثبتی، بینالمللی، ملکی، قانون کار و غیره کسب کرده است.
این مجموعه با در برداشتن مشاوران، کارشناسان و وکلای متخثث در انواع زمینههای حقوقی خدمات مختلفی همچون مشاوره حقوقی، قبول وکالت، مطالعه پرونده و پیگیری پرونده تا زمان رسیدن به نتیجه به افراد ارائه میدهد.
در حقیقت هدف یاسا این است که به افراد در مسیر رسیدن به حقشان کمک کند.
گروه حقوقی یاسا با برخورداری از کارشناسان و وکلای مجرب و متخصص در زمینههای مختلف حقوقی میتواند به افراد در زمینههای مختلف خدمات متنوعی ارائه دهد.
این گروه سعی دارد خدمات خود را با روشهای مدرنی همچون مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی در واتساپ و غیره به متقاضیان ارائه نماید.
بهترین وکیل اداره کار کیست؟
در این مطلب میخواهیم به خدماتی که گروه حقوقی یاسا در زمینه حقوق کار ارائه میدهد بپردازیم.
وکیل اداره کار به کسی گفته میشود که در مرحله اول در رشته حقوق تحصیل کرده و توانسته پروانه وکالت خود را با شرکت در آزمون وکالت دریافت کند. سپس وی تخصص حقوق کار را انتخاب کرده و در این زمینه قبول وکالت میکند و به متقاضیان مشاوره حقوقی میدهد.
وکیل اداره کار میتواند در تمامی موضوعات و مسائلی که مربوط به اداره کار میشود به افراد مشاوره حقوقی دهد، در ادامه به برخی از این مسائل اشاره میکنیم:
- تعیین حقوق، عیدی، پاداش و مزایای کارگر و کارمند
- محاسبه میزان دستمزد کارگر یا کارمند
- امور مربوط به استخدام
- حل اختلافات ناشی از حقوق کارگر مثل حق سنوات، حق مسکن، حق اولاد
- دفاع از حقوق کارفرما در برابر شکایت کارگر
- مسائل مربوط به فسخ قرارداد و یا اتمام قرارداد
- امور مربوط به بیمه
- مسائل مربوط به حوادث در حین کار
اینکه با یک وکیل متخصص در زمیه حقوق کار مشورت کنیم بسیار حائز اهمیت است. چون ممکن است کافرمایی علیه یکی از کارگرانش شکایت کند.
در چنین شرایطی اگر کارگر از حقوق خودش اطلاعی ندشاته باشد و نتواند به خوبی از خود دفاع کند، ممکن است متحمل ضرر و زیان شود. پس حتما باید با یک وکیل اداره کار درباره مسائل اداره کار صحبت کرده و از راهنماییهای او استفاده کرد.
البته کارفرما هم نیاز به مشورت با مشاوره حقوقی اداره کار دارد چون به این صورت میتواند از ایجاد دردسر در آینده جلوگیری کند.
مشکلات و مسائل رایج حقوق اداره کار
گفتیم که مسائلی که در حقوق کار جود دارد بسیار متنوع است اما در ادامه ما میخواهیم از رایجتری مسائلی که در حقوق کار مطرح است را بیان کنیم.
قرارداد
قرارداد اولین مسئلهای است که میان کارگر و کارفرما ایجاد میشود. درحقیقت با همین قرارداد است که میان دو طرف رابطه کارگر و کارفرمایی ایجاد میشود. قرارداد کار باید به شکل قانونی تنظیم شود وگرنه مشکلات زیادی را ایجاد میکند.
تنظیم قرارداد کار ممکن است سخت به نظر برسد اما نگرانی نداشته باشید شما میتواند با مشورت با وکلا و کارشناسان حقوقی سایت یاسا بهترین قرارداد کار را تنطیم کنید و در آن مسائلی همچون مواردی که لازم است در قرارداد قید شود، نوع قرارداد، طبقه بندی مشاغل و غیره را پیش بینی کنید.
حق سنوات
سنوات از دیگر مسائل مهم است که کارگر و کارفرما حتما باید در مورد آن توافق داشته باشند. زیرا سنوات مبلغی است که کارگر یا کارمند در ازای یک ماه کار خود دریافت میکند.
کارفرما ملزم است تحت هر شرایطی سنوات کارگر را به صورت کامل پرداخت کند. اگر درباره سنوات و پرداخت آن به مشکل برخوردید، میتوانید با مشاوران حقوقی اداره کار سایت یاسا مشورت نمایید.
حق بیمه
با این که خیلی رایج است حق بیمه کارگر را به صورت نقدی به او پرداخت کنند، اما به موجب قانون کار، این کار اشتباه است. حق بیمه مبلغی است که باید برای بیمه کردن کارگر صرف شود و قراردادهایی که محتوای آت پرداخت نقدی حق بیمه است، غیرقانونی خواهد بود.
کارفرمایی که چنین قراردادی با کارگر منعقد کند علاوه بر اینکه محکوم به پرداخت جریمه نقدی میشوند، باید حق بیمه کارگر را هم در مدت کار او بپردازند. البته اگر کارگران و کارفرمایان با وکیل اداره کار مشورت کنند، میتوانند مانع بروز چنین مشکلاتی شوند.
بیمه بیکاری
مهمترین حقی که بیمه آن را پوشش میدهد بیمه بیکاری است. بیمه بیکاری به این معناست که کارگر میتواند بعد از آنکه از کار خارج شد، مطابق با شرایطی، از بیمه بیکاری استفاده کند.
این حق باعث میشود تا کارگر از زمان خروج از کار قبلی تا زمان پیدا کردن کار جدید، مشکل معیشتی پیدا نکند. اما سوالات زیادی در رابطه با بیمه بیکاری وجود دارد مثل چگونه میتوان از آن بهرهمند شد؟ چه مدت میتوان از بیمه بیکاری استفاده کرد؟ چندبار امکان استفاده از بیمه بیکاری وجود دارد؟ و سوالاتی دیگر که وکیل اداره کار سایت یاسا به خوبی میتواند به آن جواب بدهد.
وکیل متخصص اداره کار
زمانی که کارگر و کارفرما یک قرارداد کار بایکدیگر منعقد میکنند، اولین کاری که لازم است انجام دهند، پایبندی به تعهدات خود و قرارداد است.
اگر کارگر تمام تعهدات خود را آنطور که در قرارداد کار از او خواسته شده انجام دهد میتواند توقع دریافت حقوق و دستمزد را به طور کامل از کارفرما داشته باشد.
اگر کارگر در انجام تعهداتش سرباز بزند، کارفرما این حق را دارد که بعد از آن که با وکیل اداره کار یاسا مشورت کرد، اقدامات قانونی لازم علیه کارگر را انجام دهد.
در مقابل کارفرما نیز در برابر کارگر متعهد است که تمامی حقوق و دستمزد کارگر را به او پرداخت کند و باید تمام تلاش خود را بکند که این کار را در سر موقع انجام دهد.
حال اگر اهمالی از سوی کارفرما در این زمینه رخ بدهد کارگر این حق را دارد که پس از مشورت با مشاور حقوقی اداره کار یاسا، علیه کارفرما طرح دعوی کند و به صورت قانونی حق خود را پیگیری نماید.
پس با این که در قانون برای کارگر یک حداقل دستمزد تعیین شده است و افراد زیادی این عمل را نقد کردهاند، اما با این حال در مواردی همچون لزوم به پرداخت حق بیمه کارگر و پرداخت حقوق او از سوی کارفرما، طرف کارگر را گرفته است.
همچنین این حق را به گارگر داده که در صورت تضییع حقش، به صورت قانونی علیه کارفرما اقدام کند.
اما چرا مدام توصیه میشود که با وکیل اداره کار مشورت کنید؟ چون کارگر ممکن است به حقوقش آشنایی نداشته باشد و یا راه احقاق حق خود را نشناسد، به همین دلیل با مشورت کردن با مشاوران و وکلای متخصص اداره کار سایت یاسا، میتوان به راحتی راهنماییهای لازم را دریافت کرد.
اقدامات لازم در صورت بروز اختلاف میان کارگر و کارفرما
سوال اصلی که برای همه کارگران و کارفرمایان به وجود میآید این است که اگر میان دو طرف یعنی کارگر و کارفرما اختلاف ایجاد شد، چه اقداماتی باید انجام داد؟
در پاسخ به این سوال کارشناسان حقوقی یاسا میگویند برای رسیدگی به اختلافات میان کارگر و کارفرما اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مرجع صالح است و شعب رسیدگی متعددی دارد اما خیلی از افراد یا اطلاعی از این شعب نداشته و یا آن که نمیدانند باید ابتدا به کدام شعبه مراجعه نمایند.
در چنین حالتی است که مشورت کردن با مشاوره حقوقی اداره کار میتواند بسیار مفید باشد، چون کمک میکنند که مراحل اقدام به طرح دعوی را شناخته و بدانید که در کدام شعبه باید دعوای خود را مطرح نمایید.
اولین مرحله برای شکایت از کارگر یا کارفرما و رسیدگی به اختلافات میان آنها این است که به یکی از شعب اداره کار که شعبه هیئت تشخیص نامیده میشود مراجعه نمود. سپس لازم است دادخواست را تنظیم و به دقتر شعبه تقدیم کرد.
در این مرحله کارشناسان دادخواست مطرح شده را بررسی کرده و زمانی را معین میکنند تا کارگر و کارفرما در جلسه رسیدگی حاضر شوند و از خود دفاع کنند.
رایی که هیئت تشخیص درخصوص اختلاف میان کارگر و کارافرما صادر میکند، قطعی نبوده و اگر هر یک از آنها نسبت به آن اعتراض داشتند میتوانند اعتراض خود را در شعبه هیئت حل اختلاف مطرح نمایند.
هیئت حل اختلاف در حقیقت یک شعبه تجدیدنظر است که مجددا رأی شعبه هیئت تشخیص را مورد بررسی قرار میدهد.
کسی که میخواهد نسبت به رای صادر شده از سوی هیئت تشخیص اعتراض کند، 15 روز از تاریخ صدور رای مهلت دارد تا درخواست تجدیدنظر خود را در شعبه هیئت حل اختلاف مطرح نماید.
اما در تمامی این مراحل حضور یک مشاور خقوقی اداره کار در کنار شما میتواند بسیار مفید باشد زیرا به شما میگوید که چگونه دادخواست تنظیم کنید، همچنین چه مدارک و مستنداتی در جلسه هیئت تشخیص ارائه دهید.
مشاور حقوقی اداره کار به شما راهنمایی میدهد که چگونه درخواست تجدیدنظر بدهید و به صورت کلی راهنمای شما در تمام این مراحل خواهد بود.
زمانی که میان کارگر و کارفرما اختلافی ایجاد میشود بسیار اتفاق افتاده که افراد به دلیل عدم کنترل خشم خود حرفهایی به طرف دیگر زدهاند که به ضرر خودشان تمام شده و حتی این امکان را به طرف مقابل داده است که علیه او شکایت تهمت یا افترا اقامه کند.
این کار باعث میشود موضوع اصلی که اختلاف میان کارگر و کارفرما است فراموش شده و موضوعات فرعی و حاشیهای جنبه اصلی به خود بگیرند.
حضور یک وکیل اداره کار باعث میشود تا اختلاف سمت و سوی فرعی و حاشیهای نگرفته و موکل حرفهایی که به ضررش تمام میشود نزند.
نحوه تنظیم دادخواست علیه کارفرما
اصلیترین دغدغهای که کارگران دارند این است که زمانی که میخواهند از کارفرما شکایت کنند، چگونه دادخواست تنظیم نمایند.
مدتی قبل، کارگرانی که میخواستند از کارفرما شکایت کنند، میبایست به اداره کار رفته و مطالبات و موضوع شکایت خود را به صورت مشروح در فرم دادخواست مینوشتند و به اداره کار تقدیم میکردند.
اما این روزها دیگر شکایت از کارفرما به صورت حضوری در اداره کار صورت نمیگیرد و کارگر باید شکایت خود را به صورت آنلاین و الکترونیکی مطرح نماید.
در چنین حالتی کارگر بهتر است با مشاوران و کارشناسان حقوقی سایت یاسا مشورت کرده و بعد مدارک و مستندات لازم را برای تعیین حق سنوات خود اسکن کند.
لازم به ذکر است که کارگر برای دریافت مشاوره حقوقی اداره کار ضرورتی برای مراجعه حضوری ندارد و میتواند مشاوره خود را به صورت تلفنی و یا آنلاین نیز دریافت کند.
مستندات مرود استفاده وکیل اداره کار در دعاوی کارگر و کارفرما
کارگر یا کارفرما زمانی که ادعایی مطرح میکنند و یا برای دفاع از خود باید دلایل و مستنداتی به شعبه رسیدگی کننده ارائه بدهند تا گفتهها و ادعاهای آنها را ثابت کنند. از همین رو به این مستندات، ادله اثبات دعوی نیز گفته میشود.
ادله اثبات دعوا در جلسات رسیدگی به اختلاف میان کارگر و کارفرما در اداره کار به شرح زیر است:
اقرار
اولین و بهترین دلیلی که میتوان برای اثبات یک ادعا ارائه کرد، اقرار طرف مقابل است. در تعریف اقرار باید بگوییم که بیان خبری به ضرر خویش و به سوی دیگری اقرار نام دارد.
البته ارائه این دلیل درموارد کمی اتفاق میافتد زیرا معمولا افراد به ضرر خود اقرار نمیکنند. اما وجود دارد مواردی که فردی بر اثر بیاطلاعی و یا به صورت سهوی برعلیه خودش اقرار میکند و دیگر انکار آن فایدهای ندارد.
بنابراین مجددا توصیه میشود که در جلسات رسیدگی حتما در کنار خود یک وکیل اداره کار داشته باشید تا مانع از اقرار شما برعلیه خودتان شود و به بهترین شکل از شما دفاع کند.
شهادت شهود
از دیگر ادلهای که میتوان برای ثابت کرد ادعا ارائه نمود، شهادت شاهد است. شهادت شهود یعنی فردی که از یک موضوع اطلاع دارد، اطلاعات خود را نزد مقام رسیدگی کننده بیان کند.
البته ادله شهادت شهود را خیلی از افراد میدانند، اما چیزی که اهمیت دارد این است که کارگران یا کارفرمایان نمیدانند باید از چه کسانی به عنوان شاهد استفاده کنند.
وکیل اداره کار میتواند به راحتی تشخیص بدهد که چه کسی باید به عنوان شاهد در جلسه رسیدگی حاضر شود چون مرجع صالح، هرکسی را به عنوان شاهد نمیپذیرد.
سند
سومین ادله اثبات دعوی، ارائه سند است. سند به نوشتهای گفته میشود که نشان از وجود حقی برای صاحب سند دارد.
اما چه اسنادی را میتوان در اختلاف میان کارگر و کارفرما ارائه داد؟ کارشناسان و وکلای سایت یاسا میگویند در دعاوی بین کارگر و کارفرما میتوان از اسنادی همچون قرارداد کار، فرمهای واریز بیمه، فیشهای واریز حقوق، فرمهای ماموریت و غیره استفاده نمود.
ارائه اسناد فوق رابطه میان کارگر و کارفرما را ثابت میکند و میتوان از طریق این اسناد حق ضایع شده کارگر یا کارفرما را مطالبه کرد. البته برای این کار باید از اسناد به بهترین شکل استفاده کرد.
چون این امکان وجود دارد که کارگر یا کارفرمایی سندی دارد اما نمیداند از آن در م-کجا و چه زمانی استفاده کند، همین باعث میشود به حق خود نرسد.
وکیل اداره کار به خوبی تمامی اسناد و مدارک فرد را میبیند و به او میگوید کدام سند باید در چه موقعی ارائه شود و همچنین کمک میکند که وی به خوبی اسناد و مدارک لازم را برای اثبات ادعای خود جمعآوری کند.
سوگند
اما آخرین دلیلی که میتوان برای اثبات یک ادعا ارائه کرد سوگند است. سوگند هم همانگونه که از نام آن مشخص است، یعنی خدا را گواه قراردادن و قسم به نام او خوردن برای ثابت کردن یک ادعا.
مشورت با مشاور حقوقی اداره کار چه مزایایی دارد؟
هر کاری را برای آن که درست و به شیوه اصولی انجام داد، باید از متخصص آن کمک گرفت. این امر باعث میشود تا بتوانید بهتر آن کار را انجام دهید.
مثلا زمانی که اختلافی میان کارگر و کارفرما ایجاد میشود بهترین راه این است که به یکی از وکلای متخصص در زمینه حقوق کار مراجعه و از او مشاوره دریافت کرد.
اولین کمکی که وکیل اداره کار میتواند به شما بکند این است که به شما راهنمایی دهد تا یک قرارداد کار جامع و کامل تنظیم نمایید. وکلا و کارشناسان حقوقی یاسا چون تسلط کاملی به قوانین حقوق کار و همچنین نحوه تنظیم قرارداد دارند، میتوانند قراردادی برای شما تنظیم کنند که در آن نه حق کارگر و نه حق کارفرما ضایع گردد.
پس تمامی خواستهها و انتظارات خود را به وکیل یاسا بگویید تا وی آنها را در قالب مواد و بندهای قرارداد بنویسد و بهگونهای آن را تنظیم کند که مغایرتی با قوانین وزارت کار نداشته باشد.
چیزی که بسیار واضح است این است که اگر هر یک از کارگر یا کارفرما به تعهدات خود و بندهای قرارداد عمل نکنند، طرف مقابل میتواند به شعبه تشخیص اداره کار مراجعه کرده و از او شکایت کند.
مهمترین سندی که در هیئت تشخیص ارائه میگردد، قرارداد کار است. پس با سپردن وظیفه تنظیم قرارداد کار خود به وکلای یاسا، به آن اعتبار بیشتری بدهید.
هزینه مشاوره با وکیل متخصص اداره کار
از مواردی که دغدغهی بسیاری از افراد مخصوصا کارگران که درآمد کمتری دارند، هست، هزینه مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار است.
در صورتی که تمایل به دریافت خدمات حقوقی از سایت یاسا هستید اما میخواهید ابتدا از هزینه خدمات آن اطلاع پیدا کنید، میتوانید به راحتی با کارشناسان سایت ما ارتباط برقرار کرده تا آنها شما را به صورت کامل در مورد هزینه خدمات حقوقی راهنمایی کنند.
اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه خدمات حقوقی مبلغ ثابتی ندارد و معمولا باتوجه به خدمات دریافتی شما و مدت زمانی که مشاور حقوقی صرف حل مشکل شما میکند، تعیین میشود و ممکن است از فردی به فردی دیگر و یا از موضوعی به موضوع دیگر تغییر کند.
سایت حقوقی یاسا یکی از بزرگترین سایتها در زمینه ارائه خدمات حقوقی است که با وکلا و کارشناسان حقوقی زیادی در سراسر ایران همکاری دارد. بنابراین شما میتوانید با یکی از کارشناسان این سایت که در زمینه حقوق کار تخصص دارد ارتباط برقرار کرده و مشاوره حقوقی دریافت کنید.
هدف اصلی سایت یاسا این است که بهترین خدمات را با مناسبترین هزینهها به افراد ارائه دهد.
چرا به مشاوره حقوقی اداره کار نیاز داریم؟
در جواب به این سوال که ممکن است سوال بسیاری از شما نیز باشد باید بگوییم که بیشتر اختلافاتی که میان کارگر و کارفرما به وجود میآید بر سر مسائلی همچون بیمه، سوابق کاری یا همان سنوات و پرداخت حقوق است.
اگر کارگر و کارفرما در همان ابتدا یک قراردادکار خوب تنظیم کنند و در آن تمامی موارد و احتمالات اختلاف را پیشبینی کنند، وقوع اختلاف را به حداقل میرسانند و به این صورت از حجم دعاوی مربوط به حقوق کار کاسته میشود.
اگر کارفرمایی آشنایی کامل با نحوه تنظیم قرارداد کار ندارد، بهتر است با یک وکیل اداره کار مشورت کند، تا با دریافت راهنماییهای لازم از او بتواند یک قرارداد جامع و کامل تنظیم کند.
در غالب موارد کارگران نمیتوانند حق و حقوق خود را آن چنان که باید از کارفرما دریافت کنند. این امر یا ممکن است به دلیل عدم آشنایی آنها با حق و حقوق خودشان باشد و یا عدم اطلاع نسبت به نحوه اقدام.
در هر دو حالت اگر کارگر با وکیل متخصص در زمینه اداره کار مشورت کند، میتواند مانع از پایمال شدن حقوق خود از سوی کارفرما بشود.
در حقیقت حضور یک وکیل متحصص در حوزه حقوق کار باعث میشود بدون آن که تنش یا درگیری زیادی میان دو طرف ایجاد شود، موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته و رای مقتضی صادر گردد.
راههای دریافت مشاوره حقوقی اداره کار
برای آن که از سایت یاسا مشاوره حقوقی درمورد حقوق کار دریافت کنید، میتوانید از طریق یکی از راههای مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین و مشاوره حقوقی در واتساپ استفاده کنید.
مشاوره حقوقی حضوری
برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری از وکلا و کارشناسان حقوقی یاسا لازم است که وکیل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با وی هماهنگیهای لازم را جهت تنظیم نوبت مشاوره حضوری انجام دهید.
مشاوره حضوری بهترین نوع مشاوره حقوقی است چون میتوانید بدون نگرانی درباره محدود بودن وقتتان موضوع را برای وکیل شرح دهید و راهنماییهای کاملتری دریافت کنید.
مشاوره حقوقی تلفنی
یکی از راههای برقراری ارتباط با کارشناسان حقوقی سایت یاسا مشاوره حقوقی تلفنی است. برای این کار باید همانگیهای لازم را وکیل مورد نظر خود انجام دهید و در زمانی که او تعیین میکند تماس گرفته و با سوال خود را مطرح کنید.
مشاوره حقوقی تلفنی مشخصا یک سری محدودیتهایی مانند محدودیت زمانی و یا عدم توانایی برای ارائه مدارک دارد. اما در کنار آن مزایایی هم دارد به عنوان مثال لازم نیست شخص مسیری را طی کند تا به دفتر وکیل برسد و یا حتما در ساعات اداری با وکیل ارتباط برقرار کند.
مشاوره حقوقی آنلاین
مشاوره حقوقی به صورت آنلاین بیشتر برای افرادی مناسب است که تنها یک یا چند سوال با پاسخ کوتاه دارند و نیازی نیست برای آن به صورت حضوری به دفتر وکیل مراجعه کنند.
این افراد خیلی راحت میتوانند به سایت یاسا مراجعه کرده و سوال خود را از کارشناسانی که آنلاین هستند بپرسند تا فوری به جواب خود برسند.
مشاوره حقوقی در واتساپ
گاهی فرد توان و فرصت مراجعه حضوری به دفتر وکیل را ندارد در چنین شرایطی وی میتواند پس از انجام هماهنگیهای لازم به وکلای یاسا، وقتی را هماهنگ کند تا با یک وکیل متخصص اداره کار در بستری مثل واتساپ به صورت آنلاین مشاوره دریافت کند.
مزیت مشاوره حقوقی در این پیامرسان این است که فرد میتواند تصویر مدارک خود را ارسال کند و یا تماس ویدیویی یا صوتی برقرار کنند.
سوالات متداول
چگونه مشاوره حقوق کار از یاسا بگیریم؟
برای آنکه از وکلای یاسا مشاوره حقوقی اداره کار دریافت کنید، لازم است تنها به وسیله یکی از راههای مندرج در سایت با مشاوران و کارشناسان متخصص در این زمینه ارتباط برقرار کنید.
هزینه وکیل اداره کار چقدر است؟
مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار هزینه ثابت و مشخصی ندارد برای آنکه اطلاعات بیشتری درباره هزینه به دست آورید، میتوانید با کارشناسان سایت ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.
وکیل اداره کار چه کسی است؟
برای آنکه بدانید چه وکیلی وکیل متخصص اداره کار محسوب میشود لازم است تنها رزومه او را بررسی کنید. وکیلی که به تمام قوانین و مقررات حقوق کار مسلط است و در این زمینه فعالیت دارد، وکیل اداره کار محسوب میشود و میتواند به راحتی اختلافات میان کارگر و کارفرما را حل کند.
وکیل اداره کار چه وظایفی دارد؟
از وظایفی که میتوان برای وکیل اداره کار نام برد میتوان به تنظیم قرارداد کار، پیگیری حقوق قانونی موکل، انجام مراحل قانونی برای طرح شکایت در اداره کار و غیره اشاره کرد.
میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هااداره کار کارگر کارمند مشاوره حقوقی