• info@12ceo.ir
  • ایران - تهران - دفتر سایت مدیر عامل

بهترین شهرهای ایران برای گردشگری کدام است؟

در این مقاله به معرفی جاذبه‎های شهرهای ایران می‎پردازیم و دو شهر تهران و اصفهان را برای نمونه به عنوان گردشگری ایران معرفی می‎کنیم.

1- تهران

تاریخ تهران به 7000 سال پیش بازمی‎گردد. این شهر در زمان سلسله قاجاریه و آقا محمدخان قاجار، در نوروز سال ۱۱۶۵ هجری شمسی، به پایتختی انتخاب شد و از آن پس سرعت شکوفایی و پیشرفت این شهر به طرز چشمگیری افزایش یافت و جمعیت بسیاری به پایتخت ایران مهاجرت کردند و این شهر روز به روز پله پیشرفت و ترقی را طی نمود و تا به امروز به عنوان پایتخت ایران باقی‎مانده است.

تهران به عنوان پایتخت ایران پر از جاذبه‎های گردشگری است و همه ساله مسافران زیادی برای بازدید از این جاذبه‎ها به تهران سفر می‎کنند. جاذبه‎های گردشگری تهران پذیرای تمامی سلایق است و گردشگری تهران بسیار متنوع می‎باشد. یکی از زمان‎هایی که گردشگران زیادی برای بازدید تهران به این شهر می‎آیند، تعطیلات نوروز است. این تعطیلات دو هفته‎ای فرصت بسیار مناسبی است که مسافرین در تهران سکنی گزینند و به دیدن جاذبه‎های تاریخی سایر دیدنی‎های این شهر بروند و از آن‎ها لذت ببرند.

بسیاری از افراد برای دیدن جاذبه‎های تاریخی و طبیعی شمال و جنوب و شرق و غرب به تهران سفر می‎کنند. بسیاری دیگر نیز برای اهداف درمانی راهی تهران می‎شوند. برخی مردم نیز برای خرید و مایحتاج زندگی به تهران و بازار این شهر می‎آیند. در هر صورت اگر به تهران آمدید حتما خرید و استفاده از رستوران‎های متنوع آن استفاده کنید.

تهران

2- اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای معروف و تاریخی ایران است که در مرکز ایران جای دارد. این شهر که به نصف جهان معروف است، به ‌دلیل داشتن رودخانه زاینده‌رود و شرایط طبیعی مناسبی که از گذشته تاکنون داشته است، پیشینه‌ای طولانی و قدیمی دارد به‌طوری‌که احتمالاً از نیمه دوم هزاره چهار قرن میلادی شاهد شکل‌گیری آبادی‌های بسیاری بوده ‌است.

این شهر در هنگام پادشاهی صفویان، پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت و همین امر سبب شد تا بناهای متعددی مانند مساجد، کاروانسراها، بازار، میادین، کاخ‎ها و … با معماری زیبای ایرانی در این شهر ساخته شود. این آثار به به دلیل گذر زمان به آثار تاریخی تبدیل شدند و شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند و همین امر سبب شده گردشگری اصفهان از رونق خاصی برخوردار باشد. از آثار معروف اصفهان می‎توان به میدان نقش‎جهان و دیدنی‎های اطراف آن، چهلستون، کلیساها، منارجنبان، پارک‎های موضوعی و … اشاره کرد. البته در سال‎های گذشته و به دلیل کمبود بارش و خشکسالی‎های طولانی زاینده‎رود خشک شده است و همین امر کمی از زیبایی این شهر کاسته شده است. البته در زمان‎هایی از سال آب در زاینده‎رود به جریان می‎افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *