• info@12ceo.ir
  • ایران - تهران - دفتر سایت مدیر عامل

کدام مقاصد ترکیه برای سفر ارزان تر تمام می شوند؟

ترکیه امروزه یکی از جذاب ‌ترین و اصلی ترین مقصد گردشگری در ایران شناخته می شود. این کشور دیدنی ‌ها و جاذبه ‌های بسیار متنوعی را در خود جای داده است و بی شک سفر به شهرهای توریستی این کشور پر از شگفتی و جاذبه های جدید است و هر شهرش زیبایی های منحصر به فرد خودش را دارد. همچنین در کنار دیدنی ‌های آن این کشور بعنوان ارزان ترین مقصد برای سفر بشمار می رود و اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هزینه سفر برایتان اهمیت ویژه ای دارد، در ادامه همراه ما باشید تا ارزان ‌ترین شهرهای ترکیه برای سفر را به شما معرفی کنیم.

برای تجربه سفری ارزان ‌قیمت به ترکیه، پیشنهاد ما این است که از شهرهای شلوغ آن دوری کنید و به مناطق خلوت‌ تر و آرام ‌تر این کشور بروید و نیز برای داشتن یک سفر مقرون به صرفه، ابتدا بهتر است که شهرهای ارزان را بشناسید و سپس با توجه به بودجه انتخابی تان جهت رزرو هتل و بهترین زمان سفر در ماه‌های ارزان ‌تر اقدام کنید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم 2 شهر ارزان ترکیه را به شما معرفی کنیم تا بهتر بتوانید برای سفرتان برنامه‌ ریزی کنید.

تور ترابزون، شهر تازه کشف شده در ترکیه

ترابزون، شهری به قدمتی جاده ابریشم و بندرگاهی به یادگار مانده از روم باستان که همواره یکی از مراکز مهم تجاری در حاشیه دریای سیاه بوده است و زیبایی های بیشماری را در خود جای داده است. همین قدمت و موقعیت عالی، باعث شده تا ترابزون به یکی از مهمترین و با شکوه‌ ترین شهرهای تاریخ عثمانی در ترکیه بدل شود و تور ترابزون را به یکی از تورهای محبوب و تازه کشف شده و مهمتر ارزان قیمتی در میان تورهای ترکیه تبدیل نماید، این مقصد با وجود جذابیت های بکر و خاطره انگیز بودنش این روزها جزو یکی از تورهای ارزان ترکیه هم مورد توجه قرار گرفته است و طرفدارارن زیادی از اکثر تقاط دنیا به این منطقه سفر می کنند.

خوب طبیعتا شهر ترابزون همانند شهرهایی همچون آنتالیا، استانبول و دیگر شهرهای شلوغ این کشور، جاذبه‌ های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیار متنوعی ندارد و مانند دیگر تورهای ترکیه شناخته شده نیست! اما با این حال، موقعیت جغرافیای ترابزون که در شمال شرق ترکیه و بعد از شهر وان، جزو نزدیکترین شهر توریستی ترکیه به ایران است، باعث شده تا طی سال ‌های اخیر محبوبیت تور ترابزون، در بین ایرانیان خیلی بیشتر شود. دلیل آن هم این است که این نزدیکی و خلوتی ترابزون، دلیل اصلی ارزان بودن تور ترابزون می باشد. از طرف دیگر هم شهر ترابزون یکی از بنادر تجاری مهم در دریای سیاه است و همین موضوع، ترابزون را به بازاری خوب برای خرید به صرفه و ارزان تبدیل کرده است.

موضوع مهم بعدی که باید بدانید این است که در خصوص تور هوایی ترابزون گرچه تاکنون پرواز مستقیمی از تهران به مقصد ترابزون انجام نشده است. اما شرکت هواپیمایی سان ‌اکسپرس اقدام به راه ‌اندازی پرواز مستقیم از تهران به مقصد ترابزون در سال جدید کرده است. از سوی دیگر، شهر ترابزون در مسیر خطوط راه آهن ترکیه واقع نشده است و در حال حاضر، تنها راه‌ های دسترسی به این شهر هوایی و زمینی می باشد.

در ادامه توجه داشته باشید که ترابزون شهری است، بیرون آمده از پس تاریخی کهن و واقع شده در دل طبیعتی بکر و رویایی که شما را مبهوت و شیفته خود می کند؛ به همین دلیل جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی بسیار متنوعی را خواهید دید که قطعا برای هر گردشگر و توریستی و با هر سلیقه ‌ای جذاب می باشد. علاوه بر این، توسعه گردشگری در این شهر باعث شده است تا تفرجگاه‌‌ های بسیار متنوع و مناسب با امکانات عالی در ترابزون ساخته شود تا توریست های خارجی که به دنبال تفریح و سرگرمی هستند را هم راضی نگه دارد.

از معروف ‌ترین جاذبه های تاریخی ترابزون میتوان به: دیوار ترابزون که قدمت آن به دوره حضور رومیان در ترابزون میرسد، صومعه کیمالکی یا نجات دهنده ترابزون که در قرن هفتم میلادی ساخته شده، عمارت آتاتورک ترابزون، مسجد ایاصوفیه ترابزون، موزه تاریخ ترابزون و مسجد گلبهار خاتون ترابزون و… اشاره کرد. همچنین از جمله جاذبه ‌های طبیعی و توریستی ترابزون هم می ‌توان به: اوزون گول ترابزون، دریاچه سراگولی ترابزون، پارک زنگنوس ترابزون و میدان پارک ترابزون و غیره اشاره کرد. برای لذت از تفریحات هیجان انگیز و آبی در ترابزون نیز می ‌توانید سری به پارک آبی ترابزون هم بزنید.

تور وان، ارزان ترین شهر ترکیه

تور وان، در سالهای اخیر جزو پرطرفدارترین تور گردشگری ترکیه برای مسافران ایرانی شناخته شده است و اینکه وان شهری با نام کوتاه، تاریخ طولانی و جاذبه های متنوع بسیار جذاب برای تجربیات جدید است. به خصوص اگر علاقه مند به تاریخ، طبیعت بکر و گربه های بامزه هستید، این مقصد خیلی برایتان دوست داشتنی خواهد شد. شهر وان با داشتن دریاچه ها و صخره ها و آثار باستانی با توجه به برنامه ریزی های شهری مناسب رشد قابل توجهی کرده است. از آنجاییکه دارای بهترین هتل ها، رستوران ها، حمل و نقل و سایر خدمات و تفریحات جذاب است، وان بهترین گزینه برای سفرهای ارزان بشمار می رود.

خوشبختانه وان با توجه به اینکه شهر مرزی ترکیه است و به ایران هم نزدیک می باشد، می تواند مقصدی ایده آل و ارزان مخصوصا برای اولین سفر به خارج از کشور شما در بازه زمانی های خوش آب و هوای این مقصد باشد. اگر قصد دارید با تور وان سفری سرشار از لذت و خاطره های به یادماندنی با آب و هوای دلپذیر را همراه با ارزان ترین قیمت سفر کنید؛ بی شک آژانس مسافرتی نامی گشت بهترین انتخاب برای شما می باشد. در نهایت اگر به دنبال بهترین زمان سفر به وان ترکیه می گردید باید بگوییم که:

 

  • اوایل اردیبهشت تا اواسط پاییز مطبوع‌ترین زمان سفر به وان است

شهر وان اقلیم قاره ‌ای مرطوبی دارد و از ویژگی ‌های این اقلیم اختلاف دمای بسیار زیاد بین فصول مختلف سال می باشذ؛ به همین علت شهر وان تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی برفی و به شدت سردی را تجربه می کند. اما در بهار و پاییز آب و هوای وان بارانی و مطبوع است.

 

  • فصل زمستان، بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای خرید کردن

به دلیل سرمای زیاد، شهر وان در زمستان به نسبت خلوت می شود و هزینه ‌های اقامت و قیمت هتل ‌ها به شدت پایین می آید، در نتیجه فروشندگان با پایین آوردن قیمت اجناس به صنعت گردشگری و تجارت این شهر در زمستان کمک می کنند.

  • تعطیلات رسمی ایران و ترکیه و اواخر هفته، زمان خوبی برای سفر به وان نیست!

خوب در این بازه زمانی هایی که گفتیم جدا از بحث شلوغی بیش از حد وان، با قیمت بالای هتل‌ها مواجه می شوید. اما اگر تصمیمتان برای سفر قطعی است، بهتر است هتل‌ تور وان خود را از قبل و از طریق آژانس‌ نامی گشت رزرو کنید. چرا که اغلب قیمتی که آژانس‌ ها برای هتل ارائه می ‌دهند، ارزان ‌تر از قیمتی است که هتل ‌ها به گردشگران می ‌فروشند.

نتیجه گیری نهایی

در حال حاضر می توانید با انتخاب تورهای ارائه شده برای تورهای ترابزون و وان از سمت مجموعه نامی گشت که شامل تورهای متنوع و مقرون به صرفه است، کیفیت و آرامش را در بالاترین سطح تجربه کنید. البته ناگفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تور ترکیه هستند، می توانند علاوه بر مراجعه به صفحه اصلی سایت نامی گشت به آدرس namigasht.com، مراجعه کنند و نرخ تورهای ترکیه را مشاهده کنید و بنا به بودجه خود انتخاب های مناسبی را داشته باشید. ضمنا مجموعه نامی گشت سالهاست بعنوان مجری و برگزار کننده اصلی تورهای خارجی در متنوع ترین حالت فعالیت دارد و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر آژانس نامی گشت بهره مند شوید

لازم به ذکر است که آژانس نامی گشت در حال حاضر تنوع بی نظیری را در تور ترابزون و وان ارائه کرده است که شامل تورهای 3 شب و 4 روز، 4 شب و 5 روز، 7 شب و 8 روزه و … می باشد که شما عزیزان این امکان را دارید کیفیت و آرامش در سفر را در بالاترین سطح آن تجربه کنید و البته ناگفته نماند که شما مسافران در خصوص اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان با تجربه این مجموعه با شماره تلفن 5 رقمی ما بشماره XMR آرامش بخش و عالی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *