• info@12ceo.ir
  • ایران - تهران - دفتر سایت مدیر عامل

پانتنول و فواید آن بر روی بدن

پانتنول یکی از بهترین داروهای مکمل است که به عنوان داروی ویتامین ب 5 نیز شناخته می شود. این دارو از ماده ای اولیه به نام پانتوتنیک اسید به دست می آید. این روزها بسیاری از پزشکان، به دلایل مختلف، مصرف ویتامین ب 5 را برای بیماران خود توصیه می کنند. ویتامین ب 5 فواید زیادی دارد و کمبود آن در بدن می تواند موجب به وجود آمدن مشکلات مختلفی شود. در این مقاله تلاش می کنیم در مورد پانتنول و فواید حاصل از آن توضیحاتی به شما عزیزان ارائه دهیم. پی همراه ما باشید.

پانتنول چیست و در چه مواقعی مصرف می شود؟

پانتنول یک دارو برای جبران کمبود ویتامین ب 5 در بدن محسوب می شود. این ماده که مشتق شده از یک اسید سبک است، می تواند به راحتی درون آب حل شود. از طرفی این ویتامین به راحتی به پوست شما نفوذ می کند. به طور کلی از این ویتامین بیشتر برای رفع مشکلات پوستی استفاده می شود. بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی، به خاطر خواص فوق العاده این محصول، از آن در محصولات خود استفاده می کنند.

پانتنول یا داروی ویتامین ب 5
پانتنول یا داروی ویتامین ب 5

ذکر مهم ترین فواید پانتنول

همان طور که گفته شد، پانتنول دارویی است که برای تامین ویتامین B5 مورد استفاده قرار می گیرد. شما شما عزیزان با تاثیر فوق العاده این ویتامین روی پوست آشنایی خاصی نداشته باشید. در این قسمت از محتوا تلاش می کنیم فواید گسترده استفاده از این ماده دارویی را برای شما عزیزان شرح دهیم.

  • التیام زخم: یکی از مهم ترین فواید مصرف پانتنول در بهبود و التیام زخم ها شناخته می شود. ترکیبات موثر موجود در این ماده، سرعت التیام زخم ها را بهبود می بخشند.
  • جوان سازی پوست: از دیگر موارد مصرف ویتامین ب 5 می توان به جوان سازی پوست و رطوبت رسانی به آن اشاره کرد. این ماده به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده و کار آبرسانی و تنظیم رطوبت پوست شما را انجام می دهد.
  • کمک به کاهش کلسترول خون: از دیگر فواید مهم مصرف داروی پانتنول می توان به کاهش سطح کلسترول خون اشاره کرد. در سال های گذشته آزمایشی انجام شد که تاثیر فوق العاده ویتامین ب 5 بر کاهش کلسترول و تری گلیسیرید را نشان می داد.

نکاتی در مورد مصرف ویتامین ب 5

پانتنول یا همان ویتامین ب 5 می تواند از طریق خوراکی هایی به بدن منتقل شود. ماهی، تخم مرغ، لبنیات هایی مانند شیر و ماست، قارچ، حبوبات، تخم آفتابگردان و… از موادی هستند که پانتوتنیک اسید در آن ها یافت می شود. البته برخی از افراد نمی توانند از طریق خوردن مواد غذایی، سطح ویتامین ب 5 بدن خود را به طور کامل تامین کنند. به این ترتیب در این افراد، نیاز به استفاده از داروهای مکمل ویتامین ب 5 احساس می شود. این دارو نیز مانند تمامی داروها دارای عوارضی است که در ادامه در مورد آن ها توضیح می دهیم.

به طور کلی، دکسپانتنول به دو صورت موضعی و تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه های موضعی این دارو برای درمان مشکلات پوستی نظیر اگزما، خراشیدگی و زخم، زخم بستر و… کاربرد دارند. موارد تزریقی نیز بیشتر برای کاهش ریزش مو، جلوگیری از فلج ایلئوس و… مورد استفاده قرار می گیرند. مصرف ویتامین ب 5 نیز به مانند پیریدوکسین هیدروکلراید، به برخی از افراد توصیه نمی شود. برای مثال، افرادی که نسبت به این ویتامین، حساسیت های پوستی دارند، بهتر است پیش از مصرف حتما با پزشک مشورت کنند. مصرف این دارو ممکن است باعث افزایش واکنش های آلرژیک پوستی شود. همچنین بهتر است بیمارانی که دارای مشکلات قلبی و گوارشی هستند، از مصرف این ماده دارویی اجتناب کنند.

دسترسی به پانتنول اورجینال و درجه یک در ایران

حال شاید فکر کنید که چگونه می توان به داروی پانتنول اصل دست پیدا کرد؟ لازم است بدانید که شرکت های داروسازی داخلی و خارجی زیادی در زمینه تولید و عرضه این دارو فعالیت می کنند. شما باید محصول را از مجموعه ای خریداری کنید که ضمن ارائه بالاترین کیفیت، بهترین قیمت را به شما ارائه دهد. در چنین مواردی، استفاده از خدمات شرکت های معتبر دارویی فعال در داخل کشور، به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود.

مجموعه اکسیر شیمی الوند، یکی از بهترین شرکت های تولید و عرضه دارو در کشور است. این مجموعه با استفاده از بهترین مواد اولیه، داروهای مورد نیاز را تولید کرده و در اختیار مشتری قرار می دهد. این مجموعه یک شرکت داروسازی معتبر است که فعالیت های خود را به صورت قانونی انجام می دهد. مجموعه اکسیر شیمی در تولید داروهای ویتامین ب 5 از نوع تزریقی و موضعی نیز فعالیت چشمگیری دارد. برای استفاده از خدمات این مجموعه و خرید محصولات تولید شده در این شرکت، می توانید به وب سایت آن مراجعه کنید. ارائه بهترین محصولات به مشتری، کیفیت بالا، قیمت مناسب و… از مزیت های مراجعه به این مجموعه به شمار می روند.

آشنایی با تاثیر مصرف پانتنول
آشنایی با تاثیر مصرف پانتنول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *